سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52641
|
09:20 - 1400/04/02
نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری استان ایلام:

۱۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در ایلام آزاد شدند

۱۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در ایلام آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: طی سال گذشته ۱۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در ایلام آزاد شده اند.

به گزارشايلام بيدار،علی دهقانی"،رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت:امسال ۲۸ درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری استان و ۱۵ درصد زمان رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی، تعداد پرونده‌های ورودی به سیستم قضایی استان در سال گذشته را ۱۳۱ هزار و ۳۹۸ پرونده عنوان کرد و افزود: ۱۳۵ هزار مورد از این تعداد مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام، تعداد پرونده‌های یکتا در استان را سال گذشته ۵۱ هزار و ۹۹۵ مورد برشمرد و بیان کرد: این تعداد در مقایسه با سال ۹۸ حدود چهار درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه از دوره دوم سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۳ درصد پرونده‌های قضایی استان کاهش پیدا کرده است، گفت: ورودی پرونده‌ها در شعب دادگاه‌ها نیز ۵۸ درصد کاهش‌یافته است.

دهقانی افزود: در سال ۱۳۹۹، ۱۸۰ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی بیان کرد: همچنین بالغ بر ۲ هزار بسته حمایتی با کمک خیرین، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، کمیته امداد و کمکی که از سوی انجمن حمایت از زندانیان شد بین خانواده‌های زندانیان توزیع شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام به اهتمام ویژه دستگاه قضا در رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: از تعطیلی ۵۶ واحد تولیدی در ایلام جلوگیری شده است.

وی امنیت را یک نیاز اساسی در جامعه دانست و افزود: امنیتزیر بنایجامعه است و امنیتی که در استان حاکم است حاصل تلاش‌های شبانه روزی کارکنانخدومنیروی انتظامی است.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب