سرویس: سیاسی
کد خبر: 47946
|
11:45 - 1399/07/13
نسخه چاپی

بیش از ۲۰۰نفر از برجستگان جهان اسلام در هفته وحدت سخنرانی خواهند کرد

بیش از ۲۰۰نفر از برجستگان جهان اسلام در هفته وحدت سخنرانی خواهند کرد
دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده بیش از ۲۰۰نفر از برجستگان جهان اسلام در هفته وحدت سخنرانی خواهند کرد که حداقل ۸تا ۱۰ منطقه جغرافیایی دنیا را شامل می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، صبح امروز (یکشنبه ۱۳ مهر) در نشست هم اندیشی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در محل دفتر مرکزی این شورا برگزار شد اظهار داشت: خداوند متعال برای اینکه هدایت را به ارمغان بیاورد فرستاده ای از خود تعیین کرد تا دین حق را که اسلامی بود بر بشر عرصه بدارد و آزاده این بوده که این دین بر همه ادیان تفوق یابد.

وی با بیان اینکه نمی شود ملت‌های اسلامی باهم درگیر باشند و بعد بگویند با رسول الله هستیم، گفت: نمی‌شود ما همدیگر را بکشیم و به هم فحش و بد و بیراه بگوییم و بعد بگوییم با رسول الله هستیم و باید قدرت مدارای خود را با مخالفت های مختلف سیاسی و مذهبی بالا ببریم.

شهریاری ضمن اشاره به اینکه دشمن اسلام تفرقه بین جهان اسلام را در افغانستان و پاکستان و عراق و سوریه پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر سعودی ها مردم یمن را می کشند باید هوشمندتر از تحلیل‌گران باشیم و ببینیم که پشت قضیه آمریکا و اسرائیل قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه تا آگاهی نباشد معیت با رسول الله شکل نمی‌گیرد و این آگاهی ها در هفته وحدت شکل می‌گیرد، تصریح کرد: برکت هفته وحدت این بوده که به هم کمک کنیم تا به اهداف کلان قرآن برسیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه شیعه و سنی اگر طوری حرف بزنند که نزاع شود نص صریح قرآن را زیر پا گذاشته‌اند، گفت: امیدواریم امت اسلامی بیدار شوند و از اختلافات دست بکشند چون رویدادهای جاری در جهان اسلام تاسف بار است و این قدر که در در جهان اسلام جنگ و نزاع داریم در هیچ جای جهان نداریم‌ و این نقشه دشمن است.

وی در تشریح برنامه‌های هفته وحدت خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کرده ایم که بیش از ۲۰۰نفر از برجستگان جهان اسلام سخنرانی خواهند کرد و در طول هفته وحدت صبح و بعد از ظهر سخنرانی خواهند کرد.

شهریاری افزود: حداقل ۸ تا ۱۰ منطقه جغرافیایی دنیا را تقسیم کرده ایم و در این مناطق به زبان عربی انگلیسی و روسی و ... ترجمه خواهیم‌داشت و بزرگان جهان اسلام دعوت مارا پذیرفته اند و در طول ایام این هفته سخنرانی خواهیم داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه چون امسال به دلیل کرونا مشکلاتی برای برگزاری حضوری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی پیش آمده همه باید ما را یاری دهند گفت: همه ما را یاری دهند تا بتوانیم در فضای مجازی بهتر و بیشتر بروز و نمود داشته باشیم.

شهریاری ادامه داد: البته تولید در این فضا در طول هفته وحدت با عنوان کنفرانس وحدت اسلامی با موضوع همکاری‌های جهان اسلام در مصائب و بلایا با رویکرد کرونا خواهد بود و این موضوعات را در هفت بند بررسی خواهیم کرد.

رئیس مجمع جهانی تقریب ضمن اشاره به اینکه محور کرونا از این جهت اهمیت دارد که جهان را با تلاطم جدی در حوزه اعتقادات و رفتارهای اجتماعی و سیاسی و از همه مهمتر در حوزه تقابل با جهان اسلام مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: نوع مواجهه ما در جهان اسلام با کرونا با کشورهای غربی متفاوت بوده و این نشان دهنده این است که تربیت اسلامی با تربیت غربی در حوزه بلایا چه تفاوت هایی می تواند داشته باشد.

شهریاری با بیان اینکه در کنار سخنران خارجی تعداد زیادی از سخنرانان ایرانی حضور خواهند داشت که فهرست آنها را طی هفته آینده در سایت کنفرانس وحدت ارز خواهیم کرد گفت: شرایط کرونا و مواجهه جهان اسلام با این پدیده و نوع همکاری هایی که کشورهای اسلامی می‌توانند داشته باشند موضوع بخش خواهد بود در حالی که شاهد بودیم که تعداد زیادی ماست که به فرودگاه فرانسه می رفت و به یکباره گم می‌شد ولی شاهد بودیم که در مواقع نیاز بین کشورهای اسلامی ماسک مبادله می‌شد و به هم توزیع می‌کردند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب ادامه داد: انشالله تولیدات خوبی در حوزه بزرگان جهان اسلام در هفته وحدت خواهیم داشت.

وی با اشاره به عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در مدتی که برخی کشورهای مرتجع منطقه درصدد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند ما موفق شدیم از تعدادی از مراجع عظام فتوای تحریم رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی دریافت کنیم و همینطور نامه ای به جامعه مدرسین ارسال شد که منجر به صدور بیانیه ای شد که همه اعضای جامعه مدرسین آن را امضا کرده و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و ۸۰۰ نفر از علمای اهل سنت و شیعه کشورمان بیانیه ای بر ضد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند که امروز رسانه ای خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد