سرویس: استان ایلام
کد خبر: 47541
|
06:50 - 1399/07/01
نسخه چاپی

وضعیت نابه سامان مدارس در ایام کرونایی؛

کرونا و افت کیفیت نظام آموزشی در مدارس ایلام

کرونا و افت کیفیت نظام آموزشی در مدارس ایلام
وضعیت کلاس های تدریس در شرایط کرونایی در استان ایلام نشان می دهد که کیفیت آموزش مدارس افت داشته است که باید برنامه ریزی دقیق روی کلاس های درس داشت.

به گزارشايلام بيدار، امروز مسئله آموزش در سطح دنیا بسیار مهم است طوری که برنامه ریزی های گسترده همراه با سرمایه گذاری روی استعدادهای آینده کشورها صورت می گیرد حتی گاهی برخی از کشورها پا را فراتر گذاشته ونخبگان کشورهای دیگر را جذی می کنند.

از آنجایی که نسل های آینده همگی از مدارس به اجتماع می روند پس باید حساب ویژه ای روی مدارس باز کرد تا و کیفیت آموزش را با استفاده از ابزارهای نوین بالا بردعلاوه براین باید روی کیفیت تدریس معلمان هم برنامه ریزی کرد.

ابزارهای نوین امروزه کمک بسیار خوبی برای ارتقا نظام آموزشی هستند و می توان سیستم مدارس و کیفیت تدریس را بالابرد علاوه برآن کارها هم راحتر می شوند.

ویروس کرونا مهمان ناخوانده ای است که از سال گذشته درکشور ما ایران حضور داشته وهمه ی اقشار را تحت تاثیر خود گذاشته است وبه این راحتی هم احتمال می رود از بین نرود بنا براین باید برنامه ریزی ها با در نظر گرفتن شیوع ویروس کرونا باشد.

یکی از جاهایی که بسیار تحت تاثیر ویروس کرونا است نظام آموزش وپرورش است که وظیفه حساس تربیت نسل های آینده را برعهده دارد اما شیوع ویروس کرونا باعث شده تا نوع سردرگمی برای اجرای کلاس های درس میان والدین ومعلمان پیدا شود.

والدین و معلمان در سردرگمی هستند

فریادی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: واقعیت این است که نمی دانیم فرزندان خود را به مدارس بفرستیم یا نفرستیم.

وی افزود: با وجود سیستم های جدید آموزشی اما تحت تاثیر ویروس کرونا وعدم برنامه ریزی دقیق کیفیت کلاش هاس آموزشی افت پیدا کرده است زیرا مدارس زیرساخت مناسب ندارند و از طرفی تهیه گوشی هوشمند برای والدین سخت است.

این شهروند چرداولی خاطرنشان کرد: همه این عوامل باعث شده تا شاهد افت کیفیت آموزشی شویم چرا که سردگمی والدین ومعلمان فقط به ضرر دانش آموزان تمام شده است.

معلمان کار سختی برای تدریس دارند

"احمد منت نیا"  از معلمان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: معلمان امروز در شرایط ویژه ای برای تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی به دانش آموزان هستند.

وی افزود: در شرایط جدید ایجاد شده تحت تاثیر ویروس کرونا باعث شده تا دبیران برای تدریس کار سختی را درپیش داشته باشند.

این معلم چرداولی تصریح کرد: در این شرایط جدید تحصیلی والدین هم باید در کار معلمان در امر تدریس باشند تا بتوانیم کیفیت آموزش را بالا ببریم.

برنامه ریزی دقیق برای نظام آموزشی وجود ندارد

محمدی از کارشناسان آموزشی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: واقعیت این است که برنامه ای دقیق برای نظام آموزشی دراین شرایط وجود وبرخوردها سلیقه ای است.

وی افزود: زیرساخت مدارس در نقاط مختلف کشور وبه ویژه استان ایلام وجود ندارد وهمچنین قیمت گوشی های هوشمند بسیار بالا رفته واین با شرایط اقتصادی خانوار سازگار نیست وهزینه ای گزاف به خانواده ها تحمیل می کند.

محمد بیان داشت: امروز دیگر نمی توان تکنولوژی را نظام آموزشی دور کرد وباید فناوری های جدید در نظام آموزشی گنجانده شود همچنین برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که نظام آموزشی بهترین خروجی را داشته باشد.

این کارشناس آموزشی تصریح کرد: امروز در کشورایران رابطه نظام آموزشی با بازار کار و واقعیت های جامعه قطع شده است وبراساس فرضیاتی اداره می شود که نیاز دارد تا براساس شرایط بومی منطقه  وفرهنگ مردم بازار کار را تقویت کند تا شاهد رشد و پیشرفت کشور باشیم.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب