سرویس: سیاسی
کد خبر: 47370
|
12:39 - 1399/06/24
نسخه چاپی

توافق امارات و صهیونیست‌ها برای گسترش جنایت‌هایشان انگیزه ایجاد می‌کند/ دستاوردهای توافق برای ترامپ!

توافق امارات و صهیونیست‌ها برای گسترش جنایت‌هایشان انگیزه ایجاد می‌کند/ دستاوردهای توافق برای ترامپ!
وزیر خارجه اسبق فلسطین با بیان اینکه توافق امارات و رژیم صهیونیستی انگیزه بیشتری برای گسترش جنایت‌ها می‌بخشد، گفت: باید بالاترین سطح همکاری و پشتیبانی برای بایکوت و تحریم منطقه‌ای و بین المللی این توافق صورت گیرد.

به گزارشايلام بيدار، محمود الزهار، وزیر خارجه اسبق فلسطین و استاد دانشگاه اسلامی غزه در نشست تخصصی «بررسى تحلیلى ابعاد مسأله عادى‌سازى روابط امارات متحده عربى و بحرین با رژیم صهیونیستى» که به همت مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار شد، خطاب به حاضرین در نشست گفت: من با شما از منطقه محاصره شده غزه و سرزمین فلسطین صحبت می کنم، و از سرزمین جهاد و شجاعت و از نزدیکی سرزمین بیت المقدس و از قلب غزه سلامی گرم و عطرآگین را تقدیم شما می‌کنم، از سرزمینی که همچنان مقاوم و پابرجا ایستاده و مقابل اشغالگران صهیونیست مقاومت کرده و درخشان‌ترین نمونه‌های ایستادگی و پایمردی را به منصه ظهور گذاشته است.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شکست اشغالگران و بیرون راندن آنها از غزه در سال ۲۰۰۵ افزود: این اتفاق توسط مقاومت مجاهد صورت گرفت که به عقیده ما تنها راه آزادی سرزمین فلسطین است.

الزهار تصریح کرد: از همین جا از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران برای استمرار تلاش ها و حمایت ها از مقاومت فلسطین و حمایت از از ملت فلسطین در این شرایط خطرناک و تهدید آمیز عادی‌سازی و تلاش برای رفع و رجوع مسئله فلسطین سپاسگزاری می کنم، در شرایطی که محاصره اقتصادی ظالمانه با هدف به زانو درآوردن ملت سرافراز و پایان دادن به مقاومت شجاعانه آن صورت گرفته است.

*  حکام اماراتی در حق ملت فلسطین جنایت بزرگی مرتکب شدند

وزیر خارجه اسبق فلسطین ادامه داد: من در شرایطی سخن می‌گویم که فلسطین در وضعیت بسیار سخت و دشواری به سر می‌برد، وضعیتی که نظام های عربی با در پیش گرفتن یک روند عادی سازی خیالبافانه با رژیم صهیونیستی و در پی آن با زیر پا گذاشتن اجماع ارزشی و سیاسی و نادیده انگاری مواضع ثابت عربی و اسلامی آن را رقم زدند. آنان با این ائتلاف گناه آلود مسئله فلسطین را به شکل ویژه و نیز آینده و امنیت امت را به خطر انداختند.

وی تصریح کرد: امروز مادر در مقابل جنایت بزرگی هستیم که احکام اماراتی در حق مسئله فلسطین و ملت فلسطین مرتکب شدند، جنایت تاریخی، سیاسی و انسانی بزرگی که حاوی وقاحت و بی بند و باری است آن هم در شرایطی که رژیم صهیونیستی دشمنی آشکار و سرسختانه ای را علیه ملت و سرزمین فلسطین و مقدسات ما در پیش گرفته است.

الزهار یادآور شد: امارات در آشکارسازی این روابط مجرمانه با رژیمی که خاک ما را اشغال کرده و ملت ما را می‌کُشد، و حقوق ما را زیر پا گذاشته و آینده ما را نابود کرده و مقدسات ما را دزدیده است هیچ ابایی ندارد.

وزیر خارجه اسبق فلسطین گفت: امارات به این صلح ذلت‌بار که از آن بوی تسلیم و خیانت و خواری به مشام می‌رسد افتخار می‌کند و ما اکنون شاهد اولین میوه‌های متعفن این توافق هستیم. دستاورد کسب تایید جهانی برای صهیونیست‌ها که حکام امارات به رژیم صهیونیستی هدیه دادند و هدیه دیگری که به واسطه آن هواپیماهای رژیم صهیونیستی در امارات فرود آمدند و اتفاقی سرشار از آبروریزی و ذلت و تحقیر اتفاق افتاد.

* خنجر حکام امارات  بر پشت ملت فلسطین

وی اضافه کرد: آنان به همراه رژیم صهیونیستی در حال تحریک علیه فلسطین و مسئله برحق آن هستند و از روی تشدید و روند جنایتهای ددمنشانه و نقشه های نژادپرستانه علیه ملت ما استقبال می‌کنند، این اتفاق نه تنها در فلسطین بلکه در خلیج فارس نیز اتفاق خواهد افتاد.

الزهار ادامه داد: معتقدیم این توافق عربی که حکام امارات با رژیم صهیونیستی امضا کردند خنجری بر پشت ملت فلسطین و قرار گرفتن تمام و کمال در سنگر اشغال‌گران و نابودسازی آشکار مسئله فلسطین و توطئه علیه فلسطینی‌ها و چالشی علیه ملت برای آزادی سرزمین و مقدساتش است.

وزیر خارجه اسبق فلسطین گفت: این اقدام زیر پا گذاشتن اصول اجماع و نادیده گرفتن مواضع عربی و اسلامی و مشارکت عملی در جنایت های اشغالگران دزد سرزمین و قاتل ملت ماست، مسئولیت کامل این وضعیت و نتایج و آثار آن به شکل کامل بر عهده حاکم امارات است.

وی افزود: در پی این توافق مفتضحانه حکام امارات تلاش کردند تا با استدلالات باطل از قبیل توقف جریان الحاق کرانه باختری این جنایت ها را لاپوشانی کنند. اما اشغالگران حتی اندکی به آنان مهلت ندادند و نیرنگ و دروغ آنان را که این توافق هیچ دستاورد اماراتی، عربی و یا اسلامی نداشته را برملا کردند، توافقی که در عوض دستاوردهای اشغالگران را برآورده ساخته و سیاست ها و نقشه هایشان را علیه ملت فلسطین و البته عربی و اسلامی نشان داد.

* دستاوردهای توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای ترامپ!

الزهار اظهار داشت: با مطالعه متن و حواشی این توافق بین امارات و رژیم صهیونیستی می بینیم که در این توافق هیچ دستاوردی که اماراتی‌ها بتوانند این لکه ننگ را پاک کنند، یافت نمی شود ابتدا و انتهای این توافق دستاوردهای مضاعفی دارد که اتباع منطقه‌ای ترامپ برای غلبه بر بحران انتخاباتی وی در ماه نوامبر از آنها بهره می گیرند و نیز به سود بنیامین نتانیاهو این جنایتکار فاسد که در بحران‌های داخلی پی در پی غرق شده است.

وزیر خارجه اسبق فلسطین گفت: این وقاحت و پرده‌دری که که آمیخته با مواضع حکام امارات است و توضیحاتی که برای این عادی سازی خیانتکارانه با رژیم صهیونیستی را می دهند و همکاری تمام کمال با صهیونیست‌ها در عرصه توطئه علیه ملت فلسطین و عدم محکوم سازی و اعتراض اتحادیه عرب به این توافق خوارکننده و عدم بررسی تاثیر تاریخی آن بر ملت و امت ما، تمام این موارد بیانگر وجود خطری بزرگ و خطرناک است که نه تنها ملت و مسئله فلسطین بلکه امنیت ملی عربی و اسلامی را تهدید می کند.

* نقشه تبهکارانه‌ آمریکا و اسرائیل برای بازتنظیم صحنه سیاسی و جغرافیایی منطقه 

وی افزود: زمان بندی دقیق این اتفاق و توافق اماراتی-صهیونیستی، بیانگر نقشه تبهکارانه‌ای است که با هدف بازتنظیم صحنه سیاسی و جغرافیایی منطقه چیده شده و در پی نابودی منابع ایستادگی و قدرت امت و تعریف مرحله جدید با معیارهای آمریکایی-صهیونیسیتی است.

الزهار تصریح کرد: این وضعیت ضرورت مقابله با این توافق با تمام توان و تلاش برای ناکام گذاشتن آن را با استفاده از تمام منابع و نیروهای فعال و امت  ایجاد کند. این جنگ، جنگِ مرگ و زندگی است و هیچ راهی جز پیروزی در آن و کوبیدن بر سینه ظلم و عربده کشی استکبار نداریم. ما باید برای احقاق حق و احیای ارزش های عدالت طلبانه و آزادی خواهانه در جای‌جای فلسطین و سایر نقاط امت اسلامی تلاش کنیم.

* توافق امارات و اسرائیل انگیزه بیشتری را به رژیم صهیونیستی برای گسترش جنایت‌ها می‌بخشد

وی گفت: ما اکنون تاثیرات ابتدایی توافق امارات اسرائیل را در تغییر شکل تجاوزات صهیونیستی بر علیه بسیاری از کشورهای اسلامی مخصوصا در لبنان مشاهده می‌کنیم این توافق انگیزه بیشتری را به رژیم صهیونیستی برای گسترش جنایت‌ها علیه امت اسلامی می بخشد این توافق نظام امارت را به نوک پیکان حمله به امت اسلامی و مقابله با اهداف و آرمانهایش توسط رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است.

* بالاترین سطح همکاری برای بایکوت و تحریم این توافق صورت گیرد

وزیر خارجه اسبق فلسطین افزود: مصلحت ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و خیر صلاح تمام جهان در مقابله با طرح جدید آمریکایی- صهیونیستی است که توافق امارات و رژیم صهیونیستی یکی از بارزترین مسایل برای مبارزه در زمان کنونی است و باید بالاترین سطح همکاری و پشتیبانی برای بایکوت و تحریم منطقه‌ای و بین المللی این توافق صورت گیرد تا ملت فلسطین مورد حمایت قرار گرفته و جریان مقاومت که حامی تمام امت اسلامی خصوصاً در منطقه خلیج فارس است، تقویت شود.

وی افزود: همچنین برای مقابله با توطئه‌گری آمریکا و صهیونیسم و برای تامین امنیت حال و آینده خودمان و در شرایطی که حکام امارات در پرتگاه سقوط و لغزش در دامان صهیونیست‌ها قرار گرفته و  به اصول و ارزش‌های امت پشت کرده‌اند و ارزش‌های اخلاقی و میراث تمدن انسانی خود را زیر پا گذاشته‌اند و به شکل کامل با دشمنان ملت فلسطین و امت عربی هم پیمان شده‌اند و در زمانی که برخی کشورها خود را برای ملحق شدن به این کاروان شوم آماده می کنند ما به برخی نکات تاکید می‌کنیم.

*  ضرورت وحدت تمام عناصر و ملت های امت عربی و اسلامی برای ممانعت از توافق خیانت و ننگ 

الزهار افزود: ضرورت دارد وحدت تمام عناصر و ملت های امت عربی و اسلامی برای ممانعت از توافق خیانت و ننگ و تلاش برای ایجاد یک جبهه قوی و محکم عربی و اسلامی و بین‌المللی در سطح رسمی و مردمی شکل گیرد تا بتوانند با کمی اماراتی و همگرایان با این جریان را منزوی کنند و اقدامات ننگ‌آورشان را محکوم سازند و با تبعات خطرناک این ائتلاف گسترده با صهیونیست ها مواجه کنند.

وی گفت: همچنین لازم است یک نقشه راه عربی اسلامی یکپارچه برای در دست گرفتن ابتکار عمل و حمایت از ملت ها در برابر توافق و آثار هولناک آن و به شکست کشاندن توطئه‌های آمریکایی صهیونیستی و مقابله با توطئه چینان تدوین شود.

* ضرورت فراهم آوری انواع حمایت و پشتیبانی برای نیروهای مقاومت فلسطینی، عربی و اسلامی

وزیر خارجه اسبق فلسطین با تاکید بر ضرورت فراهم آوری انواع حمایت و پشتیبانی برای نیروهای مقاومت فلسطینی، عربی و اسلامی در این برهه حساس و خطیر، اضافه کرد: بر کسی پوشیده نیست که ضربه زدن و حمله به نیروهای فلسطینی عربی و اسلامی یکی از اهداف توافق موهون اماراتی صهیونیستی است که این امر لزوم افزایش حمایت و پشتیبانی از نیروهای مقاومت با هدف تقویت و رشد قدرت آنان و افزایش آمادگی برای مقابله با نقشه آمریکا را نشان می‌دهد.

* لزوم بایکوت اقتصادی و سیاسی و قطع تمام راه های ارتباط با حاکم امارات

وی یادآور شد: اجرای بایکوت اقتصادی و سیاسی و قطع تمام راه های تماس ارتباط با حاکم امارات و اعمال تحریم برای هر کشوری که با آن تعامل ارتباط داشته باشد نیز ضرورت دارد.

* لزوم تلاش حداکثری برای تعیین نقشه راه فلسطینی 

الزهار خاطرنشان کرد: لازم است  برای تعیین نقشه راه فلسطینی یک پارچه جهت مقابله با توافق خیانت و ننگ و هر توافق دیگری که ممکن است در آینده از سوی هر کشور عربی دیگری رخ دهد، تلاش حداکثری شود که ما را به مقابله با طرح الحاق و طرح قرنی که آثار مستقیم آن فراتر از تاثیر آن بر منطقه فلسطین رفته و مستقیماً به امت و حال و آینده امنیت ملی آن و نیز به پیکره قانون آزادگی عدالت و ثبات در تمام جهان ضربه می زند، قادر کند.

وی گفت: همچنین بر ضرورت خروج کامل از تعهدات کنفرانس اسلو و تمام توافقات سیاسی و امنیتی با رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنیم.

* دعوت از آزادگان جهان برای تشکیل مجموعه قوی بین المللی با هدف مقابله با ائتلاف آمریکایی ـ صهیونیستی

الزهار افزود: تمام آزادگان جهان را به تشکیل یک مجموعه قوی بین المللی برای مقابله با ائتلاف آمریکایی- صهیونیستی و اذناب‌شان دعوت می‌کنیم تا با تمام توافقات پایانه و نظامی نیز مقابله کند.

وزیر خارجه اسبق فلسطین در خاتمه اظهار داشت: همچنین خواهان ابتکارات سیاسی و تلاش های سرسختانه دیپلماتیک برای به حاشیه راندن طرح نژادپرستانه آمریکایی- صهیونیستی و مقابله با آن در تمام محافل منطقه‌ای و بین‌المللی و کوشش در جهت اتباع و کاهش نفوذ آمریکا در سازمان های بین المللی و جهانی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد