سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 45604
|
08:14 - 1399/04/16
نسخه چاپی

ایلام بیدارگزارش می دهد؛

برداشت غلات در شهرستان چرداول / لزوم توجه به مطالبات کشاورزان

برداشت غلات در شهرستان چرداول / لزوم توجه به مطالبات کشاورزان
کار برداشت غلات در شهرستان چرداول آغاز ومطالبات مردم نیازمند رسیدگی است.

به گزارشايلام بيدار، کشاورزی یکی از رکن های اصلی توسعه صنعت در سطح کشوراست که نقشی اساسی در زندگی مردم دارد واز این رو باید نیاز کشاورزان تامین شود.

تکنولوژی های جدید باید به کمک کشاورزی آمده و هر روز کار کشاروزی آسان تر شود تا بتوان از مشکلات کم کردو کیفیت محصول افزایش یابد.

کار کشاورزی نیازمند صرف وقت وهزینه زیادی است تا بتوان به محصولی دست یافت که اگر این محصول برای کشاورز سودآوری نداشته باشد قطعا مشکلات دیگری ایجاد خواهد شد.

لزوم رسیدگی به مطالبات کشاورزان

شیرزاد از کشاورزان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: رسیدگی به مطالبات کشاورزان باید اولویت اساسی مسئولان باشد.

وی افزود:کاربرداشت محصولات کشاورزی آغاز شده واز طرفی مشکلات برای کشاورزان وجود دارد که باید مرتفع گردد.

این کشاورز چرداولی در ادامه گفت:نبود ابزار مناسب ، آفت ها، عدم تحویل به موقع مطالبات مردم و... از جمله موارد ی هستند که که کار کشاورزی را سخت کرده است.

امروز متاسفانه هنوز هم مشکلاتی برسر راه کشاورزان وجود دارد که هزینه بالای کشت ونگهداری، کمبود ماشین آلات وبازار مصرف از جمله آن هاست که باید با تدبیری مرتفع گردد.

برداشت غلات آغاز شد

اقبال گراوندی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: از این مقدار سطح زیر کشت مقدار ۲۶ هزار و ۵۵۰ هکتار گندم و ۶ هزار و ۶۵۰  هکتار جو است.

وی اظهار کرد: ازمجموع اراضی گندم و جو شهرستان  مقدار ۲۶ هزار و ۹۵۰ هکتار دیم و۶ هزار و ۲۵۰ هکتار آبی است.

گراوندی ارقام کشت گندم در شهرستان چرداول را زاگرس، کوهدشت، دهدشت، سیروان، کراس سبلان، ساجی و ر‍ژایو ذکر کردند.

وی همچنین اظهار کرد: کشاورزان تا کنون مقدار ۱۸ هزار و ۲۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف به ۷ مرکز خرید گندم فعال و یک مرکز تهیه بذر تحویل داده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول در ادامه تهیه نهاده های کشاورزی، بازدید از مزارع و ارائه مشاوره های فنی در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول را از خدمات ارائه شده به بهره برداران برشمردند.

برداشت هندوانه

اقبال گراوندی در گفت و گو با خبر نگار ایلام بیدار گفت: کار برداشت هندوانه در سطح ۷۵۰ هکتار از اراضی آبی این شهرستان آغاز شده و  پیش بینی می شود از این مقدار سطح زیر کشت  ۲۶ هزار و ۲۵۰ تن هندوانه برداشت شود.

وی همچنین تعداد بهره برداران این بخش را ۵۰۰ بهره بردار اعلام و اظهار کرد: در سال جاری کشاورزان مشکلی برای فروش محصول  خود نداشتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در ادامه تهیه نهاده های کشاورزی ، بازدید از مزارع و ارائه مشاوره های  فنی در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول را از خدمات ارائه شده به بهره برداران برشمردند.

قطعا اگر به شکل درست ومناسب آن به کشاورزی به عنوان یک صنعت نگاه شود شاهد شکوفایی بخش کشاورزی خواهیم بود واین می تواند به توسعه سرمایه واشتغال کمک شایانی باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد