سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 41042
|
08:38 - 1398/10/17
نسخه چاپی

مدیرآموزش وپرورش چرداول:

پژوهش لازمه ارتقای رشد خلاقیت وتوانایی دانش آموزان/ ضرورت ایجاد فضای پژوهشی در شهرستان

پژوهش لازمه ارتقای رشد خلاقیت وتوانایی دانش آموزان/ ضرورت ایجاد فضای پژوهشی در شهرستان
مدیرآموزش وپرورش چرداول گفت: پژوهش لازمه ارتقای رشد خلاقیت وتوانایی دانش آموزان است.

"اکبر زمانی" در گفتگو با خبرنگارايلام بيدار گفت: ایجاد شرایط و امکاناتی که رشد خلاقیت ها و ارتقای دانش وتوانایی دانش آموزان را به تناسب استعدادهای آنان فراهم نماید یکی از اهداف اساسی آموزش وپرورش است که تحقق این هدف با توجه به تفاوت توانمندی های دانش آموزان و نیز کثرت جمعیت دانش آموزی مستلزم دسترسی به منابع و امکانات مناسب است ،

 وی اظهار کرد: محدودیت های موجود عمدتاً انجام برنامه های مبتنی برگستره استعدادها وتفاوت های فردی دانش آموزان را با مشکل مواجه می سازد. لذا ایجاد زمینه هایی بـرای افـراد عـلاقمند ومستعدی که با روحیه تحقیق وپژوهش در تعمیق و گسترش آموخته های خود اهتمام دارند امری ضروری به نظر می رسد.

زمانی عدم وجود فضای مناسب پژوهش سرا را یکی از مشکلات اساسی پژوهش بیان کردوگفت: عدم تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز ، عدم وجود کارگاه های علوم نوین ،عدم تخصیص سرانه پژوهش به این مدیریت ، کم بودن حس ورغبت دانش آموزان به کاوش وپژوهش ،کمبود معلمان ودبیران با تخصص رشته کار وفناوری در مدارس ونبود بسته های حمایتی برای پژوهش گران  را برخی از مشکلات پیش روی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرداول در زمینه پژوهش است.

 وی اظهار داشت: اولین مرکز یادگیری محلی استان در شهرستان باحضور مسئولان استانی و محلی افتتاح گردید وهم اکنون با تعداد۷۰ نفر سوادآموز درحال فعالیت است وبا افتتاح دو مرکز یادگیری بخش شباب و شهر آسمان آباد در مجموع شش مرکز یادگیری استان 3مرکز  در شهرستان چرداول ایجاد و هم اکنون فعال هستند که اجرای این طرح می طلبد که کلیه دستگاه های مرتبط نهایت همکاری را  با این مرکز داشته باشند.

مدیرآموزش وپرورش شهرستان چرداول تصریح کرد:باید سازوکار پژوهش طوری فراهم شود که دانش آموزان به راحتی بتوانند استعدادهای خود را کشف کنند واین مورد نیازمند  نیازمند همت همه مسئولین است.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب