سرویس: دفاع و امنیت
کد خبر: 40998
|
20:58 - 1398/10/15
نسخه چاپی

سنگ تمام خراسانی‌ها برای سیدالشهدای مقاومت؛

مردم مشهد با فرمانده به پابوس امام رضا(ع) رفتند+عکس‌

مردم مشهد با فرمانده به پابوس امام رضا(ع) رفتند+عکس‌
پیکر مطهر مالک اشتر زمان حاج قاسم سلیمانی هم‌اکنون به میدان پانزده خرداد مشهد رسید و بر روی دستان مردم مشهد در حال حرکت به سوی حرم مطهر رضوی است.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از صبح توس، پیکر مطهر سیدالشهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش، هم‌اکنون به میدان پانزده خرداد مشهد رسید و بر روی دستان مردم مشهد قرار گرفت. کاروان شهدای مقاومت در حالی وارد خیل عزاداران مشهدی شد که نغمه "یا حیدر" در آسمان پیچیده است. مشهدی‌ها همچنین با شعار "عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز/ امام هشتم ما، صاحب عزاست امروز" و "فریاد یا امام رضا(ع)، قاسم رسید از کربلا" با سپهبد حاج قاسم سلیمانی تجدید بیعت کردند.

هم اکنون نمازگزاران در صحن جامع حرم مطهر رضوی منتظر ورود پیکر مطهر شهدا هستند. خودرو حامل سرداران مقاومت همچنان در مسیر حرم مطهر و جمع میلیونی مردم قدرشناس مشهد قرار دارد.

 

مردم شهیدپرور و قدرشناس مشهد مقدس و شهرهای دیگر خراسان رضوی از صبح امروز به استقبال پیکر مطهر سردار دلاور کشور سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش رفته‌اند. مردم مشهد در میدان 15 خرداد به سمت حرم مطهر رضوی جمع شده‌اند و در انتظار پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی؛ ابومهدی المهندس و همراهانشان هستند. مراسم تشییع شهدا از ساعت 14 و همزمان با ورود پیکر شهدا به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد آغاز شد.

خیل جمعیت مردم عزادار و خشمگین مردم مشهد و شهرهای همجوار استان خراسان رضوی که به سمت محل مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در حال حرکت هستند، به قدری است که عزادارانی که تازه به جمعیت پیوسته‌اند قادر به ورود به میدان 15 خرداد و برخی خیابان‌های اطراف نیستند. مترو مشهد نیز جوابگوی خیل فرزندان سردار سلیمانی نیست.

پیکر سردار شهید سلیمانی لحظاتی پیش وارد فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد شد. صدها نفر از مردم و مسؤولان لشکری و کشوری استان خراسان رضوی برای استقبال از پیکر شهدای مقاومت در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد حضور دارند.

هم اکنون هواپیمای حامل پیکر مطهر سرداران آسمانی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین نشست.

وقتی سردار دلها باشی مردم کیلومترها دنبال ماشین حامل پیکر آسمانی‎ات می‎دوند

 

پیکر مطهر سپهبد سلیمانی، ابو مهدی المهندس و همرزمانش ظهر امروز وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد می‌شود و مورد استقبال انبوه ارادتمندان ایشان قرار خواهد گرفت.

پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس، در داخل هواپیما در حال پرواز به سمت مشهد

خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مملو از عاشقان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی شده و لحظه به لحظه به جمعیت افزوده می‌شود

طبق اعلام شهرداری مشهد، بیش از چهارهزار عدد پرچم مشکی در خیابان‌های این شهر و یکهزار پرچم و آویز مشکی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) نصب شده است.

در این راستا مدیریت شهری مشهد اقدام به نصب ۲۳۰ استرابورد، ۱۰۰ بیلبورد، بیش از هزار عدد پرده آویز و اکران تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی از طریق تلویزیون‌های شهری در نقاط مختلف شهر کرده است.

علاوه بر این ۲۰هزار پوستر از تصاویر شهید سپهبد قاسم سلیمانی چاپ و در میان ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی، قطارشهری، پارکینگ‌های الیت، بازارها و میادین میوه و تره بار شهرداری مشهد و سایر اصناف توزیع شد.

خیابانهای منتهی به حرم رضوی هم با نصب بیرق های عزا و تمثال شهید سردار سلیمانی آماده استقبال برای تشییع این شهید بزرگوار شده است.

سرویس‌دهی خطوط اتوبوسرانی از حرم مطهر رضوی به سایر نقاط شهر نیز از ساعت ۱۵تا ۱۷ امروز رایگان است.

خطوط یک و ۲ قطار شهری مشهد نیز از ساعت ۱۱تا ۱۷ روز یکشنبه به صورت رایگان سرویس‌دهی می‌کند.

۱۵دی ماه ۹۸ برای شهر مشهد روز تاریخی است روزی که پیکر سردار اسلام به همراه پیکرهای مطهر پنج شهید حادثه تروریستی بغداد، بوی بهشت را در فضای این شهر طنین‌انداز می‌کند.

دمام زنی در میان انبوه مردم مشهد قبل از آغاز مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی

مراسم وداع با پیکر شهدای مقاومت در حرم مطهر رضوی ظهر یکشنبه انجام می‌شود و پس از آن پیکر مطهر سردار شهید سلیمانی و چهار شهید دیگر به تهران منتقل شده و سرانجام پیکر مطهر سردار دل‌ها در کرمان به خاک سپرده خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد