سرویس: اقتصادی
کد خبر: 40973
|
08:20 - 1398/10/15
نسخه چاپی

گزارش؛

واحدهای تولیدی شهرستان چرداول چشم انتظار حمایت مسئولان

واحدهای تولیدی شهرستان چرداول چشم انتظار حمایت مسئولان
واحدهای تولیدی شهرستان چرداول نیازمند حمایت مسئولانه است تا چرخ های اقتصاد استان وشهرستان به گردش درآید.

به گزارشايلام بيدار، تولید در داخل کشور می تواند گرداننده چرخ اقتصاد وبهبود وضعیت وبهبود وضعیت معیشتی مردم باشد که دراین روزها خبرهای زیادی از گره خوردن چرخ اقتصاد وگرانی به گوش می رسد.

از جمله مهم‌ترین سیاست‌‌ها، بهره‌مندی از توانمندی‌های واحدهای صنعتی داخل کشور و کمک به توسعه واحدهای صنعتی در راستای فعالیت‌هایی است که بتوانند در شرایط فعلی به کمک اقتصاد کشور بیایند و بتوانند در توسعه فعالیت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که تاکنون در جامعه صنعتی کشور مورد استفاده قرار گرفته است، تلاش کنند.

برای ایجاد اشتغال پایدار باید به سمت تولید رفت، از واحدهای کوچک گرفته تا واحدهای بزرگ باید مورد حمایت قراربگیرند تا بتوانند سهمی را در توسعه کشور ایفا کنند.

واحد تولیدی وصنایع تبدیلی وخانگی در شهرستان چرداول این روزها حال وروز خوشی ندارند وگرانی باری بردوش آن ها اضافه کرده وبرخی از آن ها را در آستانه ورشکستگی قرارداده است.

سوخته زاری دارنده واحد 700 راسی پرورش گاو در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:به علت گرانی وتحمیل برخی هزینه های اضافی واحد تولیدی وی درآستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد:در صورتی که مورد حمایت مسئولان قرار نگیریم مجبوریم بخشی از فعالیت ها خود را تعطیل کنیم که سال ها برای آن زحمت کشیده ایم.

سوخته زاری خاطرنشان کرد:واحدهای تولیدی باید مورد حمایت قرار گیرند تا سهمی در اشتغال وتوسعه استان ایلام داشته باشند.

هر واحدی تولیدی یا صنایع تبدیلی باید مورد توجه باشد ودر رسیدگی به بزرگترها نباید کوچکترها را فراموش کرد .

یکی از کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در وعده های دولت مبنی براشتغال این طور دیده می شود که این آمارها تاثیری در وضع جامعه ندارند.

وی اظهار کرد:واقعیت این است که در اثر بیکاری گرایش جوانان به آسیب های اجتماعی بیشتر شده وبا ایجاد اشتغال باید از این پدیده جلوگیری کرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد:با سیاست های درست وفرهنگ سازی مناسب می توان مردم را به سمت تولید ، مهارت افزایی وایجاد بنگاهای تولیدی برد وموضوع اشتغال را حل کرد که این مورد نیازمند تدبیری از سوی مسئولان است.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد