سرویس: استان ایلام
کد خبر: 40972
|
08:14 - 1398/10/15
نسخه چاپی

رییس دامپزشکی ایوان:

۷۲هزار راس دام علیه تب برفکی واکسینه شدند

۷۲هزار راس دام علیه تب برفکی واکسینه شدند
رییس دامپزشکی ایوان گفت:72 هزار راس گوسفند و بز در شهرستان ایوان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

به گزارشايلام بيدار،"فارس جناغ"، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایوان با اشاره به حجم بالای مایه کوبی دام‌ها در این ۹ ماه گفت: واکسیناسیون ۵۵۵ قلاده سگ‌های صاحب دار و گله در این شهرستان انجام شده است.

وی اظهار کرد: دامپزشکی با پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توسط مایه کوبی سالیانه دام ها، نقشی کلیدی در سلامت جامعه ایفا می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی ایوان افزود:واکسیناسیون جامع و کامل بیماری شاربن (سیاه زخم) در دام‌های منطقه انجام شده است که جمعا'، ۲۰۲۲ راس گاو توسط اکیپ واکسیناسیون این اداره واکسن دریافت کرده اند..

او با بیان اینکه هر ساله در فصول گرم بیماری تب برفکی مشکلات زیادی را برای دامداران ایجاد می‌کند، اذعان کرد: واکسیناسیون به موقع، کنترل و قرنطینه دام ها، مانع شیوع این بیماری در شهرستان شده و در این راستا با اجرای واکسیناسیون فراگیر، تا کنون حدود ۳۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۷۲ هزار راس گوسفند و بز در شهرستان ایوان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی ایوان در ادامه با توجه به مشترک بودن بیماری بروسلوز (تب مالت) بین انسان و حیوان از واکسیناسیون ۳۰۶۸راس گاو وگوساله و ۲۴۳۶۰ راس بره وبزغاله علیه بیماری تب مالت در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد.

جناغ در ادامه یادآور شد: دامپزشکان خطر دام‌های مشکوک به انواع بیماری‌ها را به جان می‌خرند تا سلامتی را به مردم هدیه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد