سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 40971
|
08:09 - 1398/10/15
نسخه چاپی

استاندار ایلام خبر داد؛

سفر رییس جمهوری به زمان دیگری موکول شد

سفر رییس جمهوری به زمان دیگری موکول شد
استاندار ایلام گفت: سفر رییس جمهوری به استان ایلام که قرار بود اواسط هفته جاری انجام شود به زمان دیگری موکول شد.

به گزارشايلام بيدار،"قاسم سلیمانیدشتکی"،استاندار ایلام  در نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیلزده استان ایلام گفت: سفر رییس جمهوری به استان ایلام به علت ترور و شهادت ناجوانمردانه و مظلومانه سردار حاجقاسم سلیمانیانجام نمی شود.

ویاظهار کرد: این تصمیم به علت حضور حجت الاسلام و المسلمینحسن روحانیدر آیین های گرامیداشت شهادت سردار سپهبدقاسم سلیمانیاتخاذ شده است. 

وی با اشاره به اینکه به احترام آیین شهادت این سردار رشید اسلام سفر رییس جمهوری که قرار بود سه شنبه هفته جاری به استان ایلام انجام شود به تعویق افتاد، افزود: این سفر در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

سردار سلیمانی نماد واقعی مبارزه با تروریسم جهانی است

استاندار ایلام با تسلیت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، او را قهرمان واقعی مبارزه با تروریسم در جهان عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی شاید به ظاهر از بین ما رفته است اما دشمن بداند که همه ایران یکپارچه قاسم سلیمانی است.

سلیمانی دشتکی داشت: نقش موثر سردار سلیمانی در جنگ تحمیلی بر همگان آشکار و عیان است و بعد از دفاع مقدس نیز موسس و ستون اصلی ایجاد جبهه مقاومت منطقه در مقابل جبهه استکبار بود.

وی سپهبد سلیمانی را ناجی ملت های مظلوم منطقه چون سوریه از چنگال تروریست‌ها و تکفیری های خونریز داعش و سایر گروهک های تروریستی دانست و افزود: اگر در آن شرایط سوریه به دست تروریست ها می افتاد، این کشور به پایگاهی برای اجرایی کردن نقشه های شیطانی آمریکا مبدل می شد اما با ورود مستحکم سردار سلیمانی ورق برگشت و به یار و یاور همه آزادی خواهان جهان و ایستادگی شجاعانه در برابر استکبار مبدل شد. 

سلیمانی دشتکی یادآور شد: سردار سلیمانی در قلب مردم ایران و همه ملت های آزاده جهان جا دارد و بدون شک باید این شهید و مجاهد نستوه را  نماد مبارزه با خشونت، تروریسم، جنایت و افراطی گری دانست.

وی اولین بازخورد حادثه ترور و شهادت مظلومانه شهادت سردار سلیمانی را انسجام قوی در سطح ملی و حتی آزادی خواهان منطقه و بین الملل عنوان و اضافه کرد: قطعا در آینده ای نه چندان دور سلیمانی های دیگری به تاسی از خون این شهید بزرگ به پا خواهند خواست و راه این شهید عزیز ادامه دارد و این خون پاک همواره جوشان است.

اختصاص ۴۵ میلیارد تومان برای رفع مشکلات ایستگاه های پمپاژ آب ایلام

استاندار ایلام به موضوع بازسازی مناطق سیلزده استان ایلام اشاره کرد و گفت: ۴۵ میلیاردرتومان برای رفع مشکلات  ایستگاه های های پمپاژ آب در نظر گرفته شده که ۱۵ میلیاردتومان آن از محل سفر ریاست جمهوری به استان است.

وی یادآور شد: در صورت رفع مشکل ایستگاه های پمپاژ با تزریق اعتبارات مذکور، هر کدام از این پمپاژها بیش از سه هزار زمین کشاورزی را تامین آب می کند و همچنین اعتباراتی از محل ۲ منبع زمین های شیب دار و ایستگاه های پمپاژ و نیز اعتبارات استانی به این موضوع اختصاص یافته است و اگر این ۱۰ ایستگاه مشکل  دار رفع مشکل و راه اندازی شوند بخش مهمی از مشکلات سیل در حوزه کشاورزی مرتفع می شود.

وی در  مورد ساماندهی رودخانه ها از جمله رودخانه کنجانچم در مهران هم توضیح داد: با پیگیری های متعدد بودجه خوبی برای ساماندهی رودخانه ها در نظر گرفته شده است و باید تلاش شود از محل توسعه شرق و غرب هم اعتبارات مناسبی برای موضوع ساماندهی رودخانه ها جذب شود. 

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: ساماندهی رودخانه کنجانچم از دیگر نقاط اهمیت بیشتری دارد و باید برای جذب اعتبارات ساماندهی رودخانه های مرزی جدیدت و تلاش بیشتری انجام شود. 

وی با بیان اینکه تهدید سیل برای استان ایلام تبدیل به فرصت شد، افزود: اعتبارات خوبی به برای بازسازی مناطق و زیرساخت های آسیب دیده به استان ایلام اختصاص یافت از جمله افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان از محل سیل و اعتبارات ملی و دیگر منابع به استان اختصاص یافت.

استاندار ایلام در ادامه از مدیران دستگاه های اجرایی خواست: برای جذب اعتبارات از محل سیل در اسرع وقت به تهران سفر کنند و همچنین ایستگاه های پمپاژ کشاورزی رودخانه سیمره شهرستان دره شهر  باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد