سرویس: وبگردی
کد خبر: 40272
|
10:23 - 1398/09/21
نسخه چاپی

واکنش رئیس پلیس مواد مخدر به وجود قرص در داخل کیک‌ها و مواد خوراکی

واکنش رئیس پلیس مواد مخدر به وجود قرص در داخل کیک‌ها و مواد خوراکی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در واکنش به انتشار تصاویری در فضای مجازی در خصوص وجود قرص‌های اکستازی در داخل خوراکی‌ها، گفت: تاکنون موردی از وجود قرص‌های اکستازی در داخل محصولات غذایی تولید داخل نداشته‌ایم.

به گزارشايلام بيدار، سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص‌های روانگردان وتوزیع خوراکی‌ها و کیک‌های بسته بندی شده حاوی این مواد، اظهار داشت:  عکس انتشار یافته مربوط به قرص‌های اکستازی است که از سنوات گذشته به طور غیر مجاز در بین مصرف‌کنندگان وجود داشته و قاچاقچیان همواره به دلیل منفعت مالی سعی در اشاعه آن داشته‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر این مطلب که پلیس برخورد با عوامل و توزیع کنندگان قرص اکستازی و مواد مخدر و روانگردان‌ها را به صورت جد در دستور کار داشته و دارد، گفت: قرص‌های اکستازی تولید ایران نیست و این توطئه غرب است که مردم را در کنار جنگ نرم آلوده به مواد مخدر سازد.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس درباره تصاویری مبنی بر وجود قرص‌ها در محصولات ایرانی، گفت:  قاچاقچیان به خاطر جلوگیری از کشف، مواد مخدر را در بسته‌های مختلف من جمله موادغذایی جاسازی می‌کنند اما باید توجه داشت که محصولات غذایی تولید داخل مجوز و آرم بهداشت و پروانه بهره‌برداری دارند و مطمئنا کنترل‌های لازم بر آنها اعمال می‌شودو تاکنون موردی در این راستا نداشته‌ایم.

سردار زاهدیان با تاکید دوباره براینکه بررسی ها حاکی از این است که قاچاقچیان با بهره مندی از  جاسازی های مختلف، مواد مخدر را قاچاق  می کنند،درباره  کیک های کشف شده  گفت: براساس گزارش واصله از پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان از یک دستگاه خودرو نیسان چند عدد کیک که حاوی تعداد معدودی قرص بود، کشف شد که برای تعیین ماهیت به آزمایشگاه پلیس مبارزه با موادمخدر ارسال شده و تحقیقات در این رابطه از سوی پلیس ادامه دارد.

سردار زاهدیان به خانواده‌ها توصیه کرد که همواره بر رفتار بچه‌ها و جوانان خود نظارت داشته باشند و اگر در وسایل همراه آنها چنین قرص‌هایی را مشاهده کردند به موقع مداخله کرده و پیشگیری کنند؛ در عین حال موارد را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

سردار زاهدیان با تأکید بر این مطلب که قرص‌های اکستازی و روانگردان، تأثیرات جبران ناپذیری بر مغز و سلسله اعصاب مصرف کنندگان دارد، به خانواده‌ها توصیه کرد که نسبت به وضعیت  موجود شناخت کافی داشته باشند.

گفتنی است در روزهای اخیر تصاویری مبنی بر وجود قرص‌ها و کپسول های رنگی در بین کیک ها و تغذیه‌های ایرانی در فضای مجازی منتشر شده که  نگرانی خانواده‌ها را در پی داشته است.

انتهای پیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب