سرویس: استان ایلام
کد خبر: 37497
|
07:02 - 1398/06/13
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ضرورت ایجاد دانشگاههای علمی کاربردی و آزاد در ملکشاهی

ضرورت ایجاد دانشگاههای علمی کاربردی و آزاد در ملکشاهی
ایجاد شعبه دانشگاه علمی کاربردی و آزاد اسلامی درشهرستان ملکشاهی به منظور توسعه مهارتهای شغلی به صورت علمی وعملی ضروری است.

به گزارشایلام بیدار، دانشگاه به جهت نقش ویژه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود، همواره از اهم امور و مبدا همه تحولات جامعه است.

 

دانشگاه مظهر تحول و نوآوری محسوب می شود و تأثیرات جدی و قابل تأملی بر جامعه می گذارد و در توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم اثرگذار است.

 

گسترش مرزهای علم و دانش و فناوری ،افزایش روحیه تحقیق و تتبع در جامعه به ویژه نسل جوان ، ،شناخت نیازها و مشکلات مردم و مشارکت در رفع آنها، ، آموزش نیروهای انسانی متعهد و متخصص برای اداره کشور در همه عرصه ها از آثار وجود یک دانشگاه خوب در هر منطقه است.

 

ایجاد دانشگاه و مراکز علمی فرهنگی از راههای توسعه علمی و ارتقاء فرهنگ جامعه در هر منطقه می باشد وتوسعه علمی به رشد اقتصادی می انجامد.

 

در شهرستان ملکشاهی، دانشگاه آزاد اسلامی و علمی کاربردی هنوز تاسیس نشده و دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل به مرکز استان تردد می کنند.

 

باتوجه به نیاز شهرستان ملکشاهی به زیرساختهای توسعه فرهنگی وعلمی، لازم است رشته های مرتبط با نیاز منطقه، در شهرستان تاسیس شود.

 

رشته هایی مانند کشاورزی، منابع طبیعی و بسیاری از رشته های فنی را می توان در قالب یک واحد دانشگاه علمی کاربردی در شهرستان فراهم کرد که در راستای تحقق این امر همت مسئولین شهرستانی و استانی از اولویت بالایی برخوردار است.

 

گرچه تنوع رشته های تحصیلی ممکن است در ابتدای کار برای واحد ملکشاهی میسر نباشد اما باتوجه به نیاز شهرستان به زیرساختهای توسعه فرهنگی وعلمی، لازم است رشته های مرتبط با نیاز منطقه، در شهرستان تاسیس شود.

 

در حال حاضر در اغلب شهرهای کوچک و بزرگ استان واحدهای علمی کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده اند ولی در ملکشاهی هنوز این امکان فراهم نشده است.

 

لازم به ذکر است که جمعیت اساتید و تحصیل کرده های بومی شهرستان زیاد و قابل توجه است و برای تاسیس واحد های دانشگاهی بیشتر در شهرستان به راحتی می توان از توان علمی بومی این افراد بهره برداری نمود و به شهرستان رونق بشتری داد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد