سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36584
|
08:04 - 1398/04/03
نسخه چاپی

وقتی ورود قضایی هم کارساز نشد؛

نبود کمباین در ایوان و دردسر کشاورزان

نبود کمباین در ایوان و دردسر کشاورزان
نبود ادوات کشاورزی کافی از جمله کمباین در شهرستان ایوان گلایه کشاورزان ایوانی را در پی داشته است.

به گزارشايلام بيدار، چند روزی از آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی مانند گندم و جو در برخی از مناطق استان از جمله شهرستان   ایوان  می‌گذرد اما نبود کمباین در این مناطق سبب شده کشاورزان نتوانند محصولات کاشته شده را برداشت کنند.

نبود کمباین در اکثر مناطق به یک معضل تبدیل شده است به‌طوری که کشاورزان با توجه به فرا رسیدن ایام گرم سال نگران بروز آتش‌سوزی در مزارعی هستند که چندین ماه است به‌منظور برداشت محصول و سود‌دهی، به کشاورزی در آن‌ها مشغولند.

این در حالی است ‌که جهاد کشاورزی به‌عنوان اصلی‌ترین ارگان ذی‌ربط وظیفه تامین ادوات کشاورزی دارد و پر واضح است که این نهاد آنگونه که باید به وظایف خود در این‌باره به خوبی عمل نکرده است.

یکی از کشاوران  ایوانی  در گفت‌و‌گو با خبرنگارما گفت: چند روز است که منتظر کمباین هستیم تا برداشت محصولات را انجام دهیم اما متاسفانه نبود کمباین به یک معضل تبدیل شده و تاکنون پاسخی از سوی مسوولان در این باره داده نشده است.

وی افزود: با توجه به شروع گرما و آغاز آتش‌سوزی‌ها کشاورزان نگران بروز آتش‌سوزی و بر باد رفتن تلاش‌های چندین ماهه هستند و از مسوولان درخواست میکنیم برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

ظاهرا مسوولان انتظار دارند مردم مانند گذشته با داس اقدام به برداشت محصولات گندم و جو کنند که هیچ تلاشی برای رفع مشکل نبود کمباین نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: صدها هکتار از محصولات کشاورزی شهرستان روی زمین مانده و کوچک‌ترین بی احتیاطی می‌تواند دست‌رنج کشاورزان را نابود کند و این مساله سبب اضطراب و نگرانی کشاورزان شده است.

فعالیت 28 کمباین در ایوان

"محمد علی حیدری"، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سطح زیر کشت غلات در شهرستان ایوان ۸ هزار و ۷۰۰ هکتار می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ هزار تن گندم و 5هزار تن جو مازاد بر مصرف پس از پایان برداشت تولید گردد.

مدیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر 28کمباین در سطح شهرستان کار برداشت محصولات کشاورزی را انجام می دهند.

وی در پایان بیان داشت:سه مرکز خرید گندم در سطح شهرستان ، آماده خریداری محصولات مازاد کشاورزان می باشد و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل خرید گندم ، بهای گندم خریداری شده را به روز پرداخت می کند.

جویزر

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد