سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34597
|
00:20 - 1397/09/03
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

بسیج قلب تپنده مناطق محروم ایلام/ 30 منزل تحویل محرومین شد + تصاویر

بسیج قلب تپنده مناطق محروم ایلام/ 30 منزل تحویل محرومین شد + تصاویر
با استفاده از ظرفیت بسیج تعداد 550 واحد منزل مسکونی در مناطق محروم استان ایلام احداث می شود.

گروه جهاد و مقاومت ایلام بیدار:: همه ساله از 29 آبان لغایت 5 آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است؛ هفته ای که اهمیت آن امروزه بر کسی پوشیده نیست.

بنا داریم در این هفته به معرفی دستاوردهای بسیج بپردازیم و در سلسله این گزارش ها به تشریح اقدامات انجام گرفته بسیج در بحث محرومیت زدایی و خدمت رسانی به خصوص در حوزه اقدامات عمرانی بپردازیم.

یکی از مهمترین مأموریت های بسیج کمک و رفع مشکلات مردمی است موضوعی که از همان ابتدای شکلگیری بسیج مورد تأکید فراوان قرار گرفت.

به فراخور این مهم و در مناطق کمتر برخوردار، بسیج با ورود موفق به عرصه محرومیت زدایی کارهای مهمی را در سطح این مناطق انجام داده است.

هدف از اجرای پروژه های محرومیت زدایی؛ كمک به کاهش فقر و محروميت، تحکیم پيوند مردم با نظام مقدس جمهوري اسلامي، اثبات كارآمدي نظام مقدس جمهوري اسلامي، ايجاد بارقه اميد و نشاط در مردم، رشد اقتصادي مردم، بهبود وضعيت معيشت مردم، ترميم خرابي ها و آباداني مملكت و نمايش شكوه نظام اسلامی، حفظ شور و شعف براي پاسداري از نظام و جلوگيري از كاهش شور و شوق و حل مشكل مردم محروم است.

در مناطق محروم به جهت عمق بخشي داخلي و ايجاد امنيت پايدار با اولويت مناطق مرزي ، صعب العبور، دور افتاده و حساس كشورپروژه های محرومیت زدایی توسط بسیج اجرا می گردد.

یکی از مهمترین این اقدامات در سطح استان ایلام در حوزه فعالیت های عمرانی است که طی سال های پیش تا کنون در دستور کار قرار گرفته است.

احداث 550 منزل مسکونی محرومین

در مجموع تعداد 630 مورد مسکن استان ایلام ویژه محرومین و مددجویان با مشارکت سپاه و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام احداث می شود.

در طی سال های گذشته تاکنون تعداد بیش از 400 باب از این تعداد آماده بهره برداری قرار گرفته که تعداد 58 مورد برای احداث در نظر گرفته شده که 35 مورد از آن تکمیل شده اند.

با تزریق کامل اعتبارات این تعداد واحدهای مسکونی نیز به بهره برداری کامل می رسند؛ در اجرای این برنامه ها نیز از ظرفیت های بسیج و نیروهای جهادی نیز بکار گرفته شده است.

در طی امسال و با مشارکت بسیج تعداد 30 واحد تحویل مردمان مناطق محروم استان ایلام شده است.

استفاده از ظرفیت بسیج در احداث مسکن محرومین

سردار "سیدصادق حسینی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: در طی سال های گذشته اقدامات مشترکی در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان انجام شد که این روند امسال نیز ادامه دارد.

وی اظهار کرد: با تدبیر مسئولان عالی رتبه سپاه و کمیته امداد قرار است در برخی استان‌ها کارهای برجسته‌ای همچون ساخت منازل مسکونی برای محرومان انجام شود که سهم استان ایلام 550 واحد است که به صورت مشترک توسط کمیته امداد و سپاه پاسداران ساخته می‌شوند.

وی از تامین اعتبار ساخت این واحدها توسط کمیته امداد خبر داد و یادآور شد: سپاه نیز با کارهای جهادی و استفاده از ظرفیت بسیج موضوع ساخت و ساز این واحدها را بر عهده دارد.

حسینی اقدامات سپاه و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در راستای محرومیت‌زدایی را مهم دانست و گفت: کار ساخت این 550 واحد در روستاهای شهرستان‌های مختلف این استان انجام می‌شود.

سرعت عمل بسیج در احداث منازل مسکونی محرومین

یکی از ساکنین روستاهای دورافتاده شهرستان ایلام نیز در این خصوص نیز به خبرنگار ما گفت: خدا را شاکریم که در طول زندگی صاحب خانه شدیم.

وی اظهار کرد: باید از تلاش های خوب و ارزنده و قابل تقدیر سپاه و بسیج و کمیته امداد برای احداث منازل مسکونی محرومین تقدیر و تشکر لازم را داشته باشیم.

این ساکن روستاهای اطراف ایلام افزود: فکر نمی کردیم به این زودی مراحل احداث منزل آن هم در منطقه دورافتاده شهر ایلام به اتمام برسد که از سرعت عمل نیروهای بسیجی در احداث این منازل قدردانی می کنیم.

وی بیان کرد: بسیاری از نگرانی ها و مشکلاتی که تا قبل از آمدن به این خانه جدید داشتیم به کلی از بین رفته و اکنون زندگی آرامی را سپری می کنیم.

در همین راستا و در هفته بسیج و تاکنون نیز تعداد پنج واحد دیگر از این منازل به ارزش 150 میلیون ریال با حضور جمعی از مسئولان استانی  و شهرستانی در چرداول به صاحبان آنان داده شد.

خدمت رسانی بسیج برای تکمیل و به سرانجام رسیدن سایر پروژه های باقی مانده نیز همچنان با قدرت تمام ادامه دارد.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد