سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34406
|
07:48 - 1397/08/15
نسخه چاپی

گزارشی از یک معظل فرهنگی؛

شهر بدون سینما و گلایه مردم ایوان

شهر بدون سینما و گلایه مردم ایوان
شهرستان ایوان از جمله شهرستان‌هایی است که از وجود سینما به‌عنوان یک نماد فرهنگی بی‌بهره است.

به گزارشايلام بيدار، پرداختن به مسائل فرهنگی، آغاز و استمرار حرکت در مسیر توسعه پایدار را تضمین کرده و بر این اساس می‌توان به نقش و اهمیت مقوله فرهنگ به‌عنوان بستر و زیرساخت اصلی دیگر ساز و کارهای اجتماعی پی برد.

با محوریت قرار دادن شاخصه‌های توسعه فرهنگی در ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری می‌توان در جهت جذب سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال و خروج از رکود درشهرستان ایوان  گام‌های موثری برداشت.

همواره در زمینه سینما و ضرورت و اهمیت وجود آن صحبت‌های بسیار زیادی شده و چون این هنر از فرهنگ توده مردم تغذیه می‌کند، یکی از نیرومندترین گونه‌های فرهنگی و هنری محسوب می‌شود.

امروزه دیگر سینما به‌عنوان یک وسیله ساده برای سرگرمی محسوب نمی‌شود، بلکه سینما پا را فراتر گذاشته و فرهنگ یک جامعه را درمی‌نوردد و تجربه نشان داده که نادیده گرفتن آن برای یک جامعه بسیار مضر است.

شهرستان ایوان سال‌های سال بدون سینما بوده است حال آنکه یکی از مهم‌ترین نمادهای فرهنگی مرتبط با پیشرفت یک جامعه پیشرفته و نیز بالا رفتن سواد در آن جامعه، در ابتدا تئاتر و سپس سینما است.

نبود سینما در شهرهای ایوان ، لذت تماشای بسیاری از فیلم‌های سینمایی روز کشور را از مردم این شهرستان دریغ کرد .

در این راستا خبر نگار پایگاه خبری جویزر به گفتگوبا یکی از جوانان شهر ایوان پرداخت.

"محمدصادق کریمی"؛ در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از ضرورت هایی که در راستای مسائل فرهنگی ضرورت دارد درشهرستان ایجاد شود ایجاد سینما است.

وی با اشاره به اینکه در یکی از شهرهای کشور مشغول به تحصیل است که دارای سینما می باشد گفت: هر چند شاید عده ای فکر کنند با وجود فضای مجازی دگر نیاز نیست عدهای در یک سالن به تماشای یک فیلم سینمایی بنشینند اما باید گفت حضور در سالن سینما باعث برانگیختگی حسی در درون تماشاچیان می‌شود که قابل قیاس با دیدن یک فیلم در خانه نیست و سینما به گونه‌ای بی‌واسطه و مستقیم قادر است که شیوه‌های ذهنی را بار دیگر بسازد و بر پرده به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد:زنده کردن این دقایق فردی، یک تجربه بشری را به معانی که هماهنگ‌کننده است بدل می‌کند و به این گونه موضوعی هرچند کوچک برای افراد درونی و بزرگ می‌شود.

وی در پایان گفت:زمانی که شهروندان یک شهر قادر به داشتن این تجربه درونی نباشند، خواه ناخواه خاطره‌ای جمعی نیز در درون آنها ایجاد نمی‌شود و هویتی مشترک شکل نمی‌گیرد حال آنکه بسیاری از مردم ایوان از این خاطره جمعی بی‌بهره بوده و هستند.

امیدواریم مسئولین فرهنگی شهر ستان در راستای ایجاد سینما در سطح شهرستان اقدام لازم را بعمل آورند.

جویزر

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب