سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34403
|
08:22 - 1397/08/14
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس در گفتگو با ایلام بیدار:

طرح "حذف دلار از معاملات" بازی اقتصادی امریکا را خنثی می کند/ تنبیه کشورهای شریک امریکا در تحریم علیه ایران

طرح "حذف دلار از معاملات" بازی اقتصادی امریکا را خنثی می کند/ تنبیه کشورهای شریک امریکا در تحریم علیه ایران
نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: امریکایی ها با حذف دلار نمی توانند با بازی دلار و تحریم بر اقتصاد ایران تأثیر بگذارند.

"سلام امینی"، نماینده حوزه انتخابیه ایلام در مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر خصوص طرح حذف دلار از معاملات بین المللی در مجلس گفت: بنده موافق حذف دلار از معاملات بین المللی هستم و کشورهای دنیا هم به تدریج به این سمت حرکت می کنند.

وی با اشاره به نقش و قلدری امریکا در تأثیرگذاری دلار گفت: اکثر کشورها به دنبال این هستند که دلار را از معاملات خود حذف کنند و این موضوعی است که به نفع آن کشور تمام می شود.

امینی تأکید کرد: حذف دلار و ایجاد پیمان های دو جانبه پولی با کشورهایی چون روسیه و چین باعث می شود تا عملا امریکایی ها نتوانند با بازی دلار و تحریم بر اقتصاد ایران تأثیر بگذارند.

نماینده مردم ایلام در مجلس در ادامه به طرح "تنبیه کشورهای همکار امریکا در اعمال تحریم علیه ایران" اشاره و گفت: تصویب این طرح باعث می شود تا برخی از کشورهایی که هم در تحریم ایران مشارکت دارند و هم از منافع اقتصادی ایران بهره مند می شوند بین این دو موضوع یکی را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: در صورت رأی آوردن این دو طرح بدون تردید میزان کشورهایی که قرار است با امریکا در تحریم ایران مشارکت کنند کاسته خواهد شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد