سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34334
|
09:02 - 1397/08/05
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

کاپوتاژ کردن خودروها و توزیع ارز دو تصمیم اشتباه

کاپوتاژ کردن خودروها و توزیع ارز دو تصمیم اشتباه
معطلی اتوبوس ها و خودروهای شخصی کاپوتاژ در مهران به یک معضل اساسی در این منطقه تبدیل شده است.

به گزارشايلام بيدار،این روزها مرز مهران در کانون توجهات قرار داد، زائران از همه نقاط کشور خود را برای شرکت در اجتماع و حماسه بزرگ اربعین آماده می کنند.

هر زائر به طور دلخواه مسیر خود را برای این سفر آماده می کند، برخی ها به صورت پیاده، برخی هوایی و برخی نیز با خودروهای خود راهی عراق و در نهایت کربلای می شوند.

جدا از سفر هوایی که با مشکلات کمتری طبیعتا همراه است اما سفرهای پیاده و خودرویی در این ایام با مشکلاتی و به خصوص معطلی برای زائران همراه می باشد.

ازدحام بیش از اندازه خودروها و به ویژه اتوبوس ها در مرز مهران برای خروج از کشور به یکی از اصلی ترین معظلات اربعین امسال در این شهر مرزی تبدیل شده است.

به زحمت انداختن زائران با توزیع ارز نامناسب و کاپوتاژ کردن خودروها

سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در جلسه ستاد اربعین استان ایلام که صبح دیروز(جمعه 4 آبان ماه) در پایانه مرزی مهران و با حضور سردار اشتری فرمانده ناجا برگزار شد،پس از ارائه گزارش در مورد خدمات سپاه به زائران،ضمن انتقاد از این دو تصمیم اتخاذ شده گفت:متاسفانه این حرکت که بدون برنامه ریزی قبلی صورت گرفت،زائران اربعین را به زحمت انداخت.

وی افزود:تشکل صف های طویل برای دریافت ارز و همچنین کاپوتاژ کردن خودروها که هیچ امکاناتی نه در ایران و نه در عراق وجود ندارد،باعث سرگردانی زائران و رانندگان شد به طوری که برخی از آنها بدون هیچ امکاناتی تا 24 ساعت در پشت مرز معطل باشند.

سردار حسینی تاکید کرد:لازم است مسئولان قبل از انجام چنین حرکاتی قبلا پیش بینی های لازم را انجام دهند تا اینچنین با زائران اربعین حسینی برخورد نشود.

این تصمیم بدون هماهنگی قبلی بود

"محمد نوذری"، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و جانشین ستاد اربعین استان ایلام در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: امسال بدون هماهنگی با ستاد مرکزی اربعین و ستاد استان متاسفانه سازمان گمرک قرار گذاشت که اتوبوس هایی که می خواهند از مرز عبور کنند با یک حق گمرکی بتوانند وارد خاک عراق شوند.

وی افزود: این مسئله هم اکنون باعث ایجاد  مشکلاتی برای ما شده اولا بدون هماهنگی این تصمیم گرفته شد دوما امکانات عراق را نیز در این خصوص باید آماده می کردیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام ادامه داد:معطلی خودروها به خاطر حجم زیاد آنان و زمان رسیدگی به هر خودرور از طرف عراقی است ولی در شهرستان بدره عراق جاده کم عرض است و به تعداد محدودی می توانند اتوبوس عبور دهند.

یگان ویژه می توانست بهتر عمل کند

همانطور که از سخنان مسئولان استان مشخص است،بسیاری از زائران از توزیع نامناسب ارزدر گذرگاههای مرزی و نیز کاپوتاژ کردن خودرو ناراضی هستند،اقدام مسئولان بانک مرکزی و نیز گمرک ایران کاملا شتابزده و بدون توجه به امکانات زیر ساختی کشور عراق و نقاط مرزی ایران اتخاذ شده است.

یگان ویژه ناجا امسال به خوبی توانست شلوغی جمعیتی مرز مهران را کنترل کند و با ایجاد گیت های مختلف اجازه شلوغی در پایانه مرزی مهران را نمی داد ولی برای خودروهای کاپوتاژ شده هیچ برنامه ای نداشت.

چه بسا اگر همان برنامه ای که برای کنترل جمعیت اجرا شد،در مورد این خودروها به کار می گرفت اکنون هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

امیدواریم مسئولان امر در سالهای آینده ضمن توجه بیشتر به فراهم کردن امکانات در نقاط مرزی،از چنین تصمیمات عجولانه ای خودداری کنند.

 

 

انتهای پیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد