سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33113
|
11:17 - 1397/05/07
نسخه چاپی

ایلام استان پیشتاز در ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان؛

کاهش سن مدیریتی به 15 سال در 10 ماه گذشته/ "جوانگرایی" در ایلام جاز باز کرد

کاهش سن مدیریتی به 15 سال در 10 ماه گذشته/ "جوانگرایی" در ایلام جاز باز کرد
استان ایلام بعنوان یکی از استان های پیشقراول در اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان قبل از تصویب آن است و این امر باعث شده تا جوانگرایی در ایلام جاز باز کند.

گروه سیاسی ایلام بیدار::یکی از اخبار داغ روز استان و حتی کشور خبر تصویب قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی بود؛ خبری که هنوز و با گذشت چندین روز از آن هنوز در صدر تحلیل ها در محافل گوناگون و شبکه های اجتماعی قرار دارد.

براساس این گزارش، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با اصلاحاتی با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسانده و دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاه های اجرایی را محدود کردند.

انتشار این خبر با واکنش های زیادی در استان ایلام مواجه شده بطوریکه در سطح رسانه های استان با استقبال زیادی رو به رو بوده است، از جمله اخبارهای مهم در این عرصه ماندن و یا رفتن استاندار ایلام در این سمت است.

صحبت ها و سخنان متناقضی در سطح استان ایلام در این خصوص رد و بدل می شد تا اینکه پیگیرهای ایلام بیدار به منظور شفافیت هر چه بیشتر و بهتر در این ماجرا منجر به مصاحبه صریح با استاندار ایلام شد.

استارت قانون از استاندار ایلام

سلیمانی دشتکی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص  قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و اینکه این قانون شامل نمایند عالی دولت در استان می شود یا خیر گفت: در رابطه با این موضوع دو مسئله مطرح است اینکه شامل حال بنده می شود یا نمی شود و طبیعتا از این دو حالت هم خارج نیست.

وی اظهار کرد: بر این اساس و در کل کسانی که بازنشسته هستند مشمول این قانون می شوند و لذا همه باید تابع قانون باشیم.

بلافاصله و بعد از انتشار این خبر نمایندگان استان در مجلس نیز به این موضوع واکنش نشان دادند و بر ماندگاری استان ایلام و اینکه وی شامل این طرح نمی شود، تأکید کردند.

ایلام،؛ پیشقراول ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان قبل از مصوبه مجلس

اما بعد از پایان حرف و حدیث های فراوان در خصوص استاندار این بار نوبت به مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران استان رسیده است.

پیگیری های خبرنگار ایلام بیدار در این خصوص نشان می دهد که استان ایلام قبل از تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی و با ورود مدیریت جدید در استان ایلام در حال حاضر هیچ کدام از مدیران کنونی ادارات و سازمان ها و نیزفرمانداران، مشمول این قانون نیستند.

هیچ مدیر ایلامی مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان نیست

"حجت الله محمدی"، مدیرکل دفتر برنامه ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری ایلام نیز در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: افرادی که از یک مدت وقفه و یا از مرخصی بدون حقوق برخوردار بوده و در محل کار و فعالیت خود حضور نداشته باشند، جزو تعریف "خدمت" نیستند و طبق قانون بازنشستگی وقفه ها جزو سنوات خدمت محسوب نمی شوند.

وی اظهار کرد: براساس آمار و اطلاعات موجود در استان ایلام مدیر یا کارمندی که 35 سال سابقه خدمت خود را سپری کرده و اکنون در دستگاه اداری ادامه فعالیت داشته باشد، وجود ندارد، ضمن اینکه دستگاه های نظارتی نیز پیگیر این موضوع بوده و هستند.

محمدی افزود: براساس آمار و اطلاعات دقیق کسی که مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان نیز بشود در استان ایلام وجود ندارد ضمن اینکه دستگاه و یا شخصی بالای 35 سال خدمت داشته باشد و دوباره تصمیم بر ادامه خدمت داشته باشد تنها براساس تبصره های قانون جدید می توانند گمارده شوند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری ایلام ادامه داد: این را هم باید اشاره کنیم که با آغاز به کار استاندار جدید ایلام این مهم در استانداری ایلام آغاز و به تدریج سایر دستگاه هایی اجرایی نیز این قاعده را رعایت کردند.

وی بیان کرد: همین موضوعات باعث شده تا استان ایلام بعنوان یکی از استان هایی مطرح شود که قبل از اجرای رسمی این قانون هیچ مدیری مشمول این قانون نشود. 

محمدی خاطرنشان کرد: در مجموع و با روی کار آمدن استاندار جدید ایلام و در طی 10 ماه گذشته سن مدیریتی در ایلام به 15 سال کاهش یافته است که البته این مورد شامل انتصاب فرمانداران، بخشداران و مدیران استانداری ایلام است.

استان ایلام بعنوان یکی از استان های پیشقراول در اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان قبل از تصویب این قانون توسط نمایندگان است و این امر راه را برای ورود جوانان به عرصه های مدیریتی باز کرده است.

"سلام امینی"، نماینده مردم شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلام بیدار در خصوص تصویب ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مناصب مدیریتی گفت: قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان از مدت ها قبل در دستور کار مجلس قرار گرفت که در نهایت و با توجه به ارائه پیشنهادات مختلف به تصویب رسید.

وی اظهار کرد: این طرح تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند از قانون حذف شدند.

این نماینده مجلس در عین حال افزود: البته جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

امینی تصریح کرد: در گذشته هر مسئولی از بازنشستگان در امورات مدیریتی به دلیل نبود چنین قانونی استفاده می کرد؛ در حال حاضر وزیرانی هم داریم که 40 سال سابقه کار دارند و یا معاون وزیر که از 38 سال سابقه کار برخوردار است.
نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: شبیه به چنین موارد و پست ها زیاد است اما هدف نهایی از اعمال این قانون جوانگرایی و گردش نخبگان است تا مایه امیدواری بیشتر گردد.
وی بیان کرد: تیم کنونی دولت نیز باید به مرور زمان این قانون را اجرا و جای خالی این پست های مدیریتی را به جوانان بسپارد لذا در این راستا لازم است همه ما این قانون را پذیرفته و آن را اجرایی کنیم.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد