سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32792
|
07:55 - 1397/04/12
نسخه چاپی

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام اعلام کرد؛

۳۱ تیرماه آخرین‌مهلت ثبت‌نام در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

۳۱ تیرماه آخرین‌مهلت ثبت‌نام در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی
مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه کتاب‌خوانی رضوی تنها تا ۳۱ تیرماه سال جاری برای ارسال پاسخنامه و شرکت در این جشنواره مهلت‌دارند.

به گزارشايلام بيدار، گمراد جلیلیان"، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، با اعلام این خبر به خبرنگار ایلام بیدار گفت: پوستر و بروشورهای هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از سری جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا (ع) در استان ایلام اعلام و توزیع‌شده است.

وی، بابیان اینکه ۴۱ باب کتابخانه عمومی در استان ایلام فعالیت دارند، ابراز کرد: ترویج و توسعه فرهنگ رضوی و آشنایی هر چه بیشتر جامعه مخاطب با سیره و روش ائمه اطهار (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در استان و همچنین تجلیل از فعالان عرصه کتاب‌خوانی ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام، با تأکید بر اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در کشور است، افزود: کتابخانه‌های عمومی استان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در عرصه‌های مختلف دارند، نقش مهمی در اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و باشکوه برگزار کردن این جشنواره دارند.

جلیلیان، بیان کرد: در رده سنی کودکان (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا (ع) و در رده سنی نوجوانان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا (ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه (س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به‌عنوان منابع این جشنواره معرفی‌شده است.

وی، افزود: همچنین در بخش جوان و بزرگ‌سال (۱۷ سال به بالا) نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا (ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا (ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه (س) به‌عنوان منبع معرفی‌شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام، ابراز کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند و یا پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (www.iranpl.ir) دریافت کنند.

جلیلیان، آخرین‌مهلت برای شرکت‌ در این جشنواره و ارائه پاسخنامه‌های خود را ۳۱ تیرماه سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: در مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری از برگزیدگان جشنواره کتاب‌خوانی رضوی هم‌زمان با دهه کرامت تجلیل می‌شود.

 

پایان پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد