سرویس: اقتصادی
کد خبر: 32416
|
18:53 - 1397/03/13
نسخه چاپی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

هیچ تضمینی از توتال برای ماندن گرفته نشده است/ توتال در صورت بدعهدی باید هزینه سنگینی را پرداخت کند/ مسئولان وزارت نفت چرا پاسخگو نیستند؟

هیچ تضمینی از توتال برای ماندن گرفته نشده است/ توتال در صورت بدعهدی باید هزینه سنگینی را پرداخت کند/ مسئولان وزارت نفت چرا پاسخگو نیستند؟
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هیچ تعهدی از طرف مقابل اخذ نشده است عنوان کرد: در زمان تدوین مدل جدید قرادادهای نفتی بارها در صحن علنی مجلس و در گفت‌وگو ها نکات مبهم قراردادهای نفتی را اعلام کردیم ولی متاسفانه تمام این ابهام ها تا به امروز وجود دارد و مسئولان نفتی نیز هیچ پاسخی به این ابهامات نداده اند.

به گزارشايلام بيدار،علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص قراردادهای نفتی و خروج شرکتهای نفتی بعد از خروچ آمریکا از برجام اظهارداشت: از هیچ کدامیک از شرکتهایی با آنان قرارداد نفتی امضا شد از جمله فرانسه تضمینی اخذ نشده است تا در مواقع تحریم پای قرارداد خود با ایران بمانند.

وی ادامه داد: مسئولان نفتی باید پاسخگو باشند که در چنین شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده است آیا توتال نیز بر سر عهد و پیمان خود با ایران خواهد ماند یا ایران را نرک می کند؟ آیا تضمین لازم از سوی ایران از فرانسه اخذ شده است یا خیر؟ تمام این ها نکات مبهمی است که باید مسئولان وزارت نفت به آن ها پاسخگو باشند.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هیچ تعهدی از طرف مقابل اخذ نشده است عنوان کرد: در زمان تدوین مدل جدید قرادادهای نفتی بارها در صحن علنی مجلس و در گفت‌وگو ها نکات مبهم قراردادهای نفتی را اعلام کردیم ولی متاسفانه تمام این نکات مبهم تا به امروز وجود دارد و مسئولان نفتی نیز هیچ پاسخی به این ابهامات نداده اند.

سلیمی در پایان گفت: توتال در صورت خروج از قرداد خود با ایران باید هزینه سنگین و گزافی را پرداخت کند و ایران نیز در صورت خروج توتال از قرارداد باید در دادگاه های بین المللی علیه آن شکایت کند .

 

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد