سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32249
|
08:00 - 1397/02/31
نسخه چاپی

مدیرکل هواشناسی ایلام:

سامانه بارشی وارد ایلام می‌شود/ تابستان امسال خنک‌تر است

سامانه بارشی وارد ایلام می‌شود/ تابستان امسال خنک‌تر است
مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: برآوردها نشان می‌دهد که در مقایسه با پارسال تابستان خنک‌تری داریم و البته این گفته دلیل نمی‌شود که در تابستان امسال گرمای هوا نداشته باشیم.

به گزارشايلام بيدار، "یوسف شیخ‌الملوکی"، مدیرکل هواشناسی ایلام در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: براساس اعلام کارشناسان هواشناسی از ابتدای بارندگی‌های امسال شهرستان ایوان با 714 میلیمتر بارندگی رکوددار بارندگی‌های بهاری شد.

مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: کارشناسان هواشناسی استان ایلام پیش‌بینی کرده‌اند با توجه به بارش‌های بهاری تابستان امسال خنک‌تر از سال‌های گذشته است.

وی ادامه داد: برآوردهای کارشناسان نشان می‌دهد که ایلام در مقایسه با پارسال تابستان خنک‌تری داریم و البته این گفته دلیل نمی‌شود که در تابستان امسال گرمای هوا نداشته باشیم.

این مسؤول اضافه کرد: اما قعطعا تابستان امسال در مقایسه با سال گذشته تابستان خنک‌تری خواهیم داشت و هوای استان ایلام خنک‌تر خواهد بود.

شیخ‌الملوکی تصریح کرد: سال گذشته و در تابستان بین دو تا سه درجه در مقایسه با میانگین دماهای گذشته تابستان گرمی را سپری کردیم.

مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: توده بارشی ضعیفی هم از روز سه‌شنبه وارد استان ایلام می‌شود و انتظار می‌رود برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و ساعاتی از روز بارندگی‌هایی رخ دهد.

وی ادامه داد: نوع بارش‌های پیش‌بینی شده رگباری بوده و همراه و با رعد و برق خواهد بود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه سرعت باد در استان افزایش خواهد یافت.

این مسؤول اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون شهرستان ایوان رکوددار بارش‌ها بوده است و از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون بیشترین بارندگی مربوط به شهرستان ایوان بوده و کمترین بارندگی هم در شهرستان مهران با 158 میلیمتر رخ داده است.

مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: در شهر ایلام نیز در این مدت 619 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است که نسبت به بلند مدت 11 درصد و نسبت به پارسال 32 درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد