سرویس: ایران
کد خبر: 16084
|
11:43 - 1394/06/09
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد:

جیره بندی و قطعی آب مهرانی ها با طرح آبرسانی به مرز

جیره بندی و قطعی آب مهرانی ها با طرح آبرسانی به مرز
مردم مهران از انتقال مخازن آب شهرستان به مرز گله مندند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::یکی از پروزه هایی که از سوی دولت یازدهم در استان ایلام کلید خورده، بحث منطقه ازاد تجاری مهران است؛ این پروژه علی رغم وعده رئیس جمهور در اردیبهشت ماه سال گذشته برای افتتاح آن در شش ماه بعد اما بعد از گذشت 15 ماه این وعده کماکان محقق نشده است.

این پروژه با مشکلات زیادی رو به رو است که از جمله آن می توان به آب منطقه اشاره کرد؛ از سویی مسیر منطقه آزاد تجاری مهران با مسیر زائران اربعین حسینی یکی است و این خود باعث شده تا بحث مشکل آب با در نظر گرفتن این مهم دوچندان شود.

علیرغم میزبانی استان ایلام برای زائران اربعین حسینی اما نبود امکانات لازم در مهران و مرز بسیار نمایان بود، یکی از این مشکلات عدم دسترسی زائران به آب آشامیدنی بود به طوری که اکثر زائران مجبور به ادامه مسیر بدون دسترسی به آب شرب می شدند و این آبرسانی سیار بود که مشکل را به طور موقت حل می کرد.

اما در همین رابطه شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اجرایی نمودن پروژه آبرسانی به مرز مهران درصدد است تا علاوه بر آب رسانی اسان برای زائران در ایام اربعین بحث آبرسانی به منطقه آزاد تجرای نیز پیگیری شود.

این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول در مرحله اجرا و فاز دوم نیز در دست پیمانکار است.

اما موردی که ذهن مردم مهران را این روزها درگیر خود کرده بحث قطعی یا جیره بندی آب مهران با توجه به آبرسانی به مرز مهران است به طوری که با اعمال این طرح مردم مهران با جیره بندی احتمالی و یا قطعی آب ممکن است مواجه شوند.

مردم مهران از اینکه تنها دو مخزن شهر مهران که در جاده امامزاده سیدحسن مستقر بوده و در حال حاضر به پایانه انتقال داده شده گله مندند از این بابت که در صورت قطعی آب در واقع مخزنی برای روزهای ضرور وجود ندارد.

از طرفی به گفته شهروندان مهرانی مشکلات مرز در مهران برای مدت خاصی است اما انتقال این مخزن بدون در نظر گرفتن شرایط شهرستان به مرز مطابقت ندارد. 

حفر دو حلقه چاه در مهران

در همین رابطه "داراب بیرونوندی"، مدیر عامل شرکت ابفار ایلام، در نشستی خبری در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلام بیدار گفت: با توجه به وضعیت پروژه در حال حاضر جوابگو نیست ولی با اعمال مابقی آن دو میلیون لیتر آب اضافه شده مشکل آب پایانه حل می شود.

وی با بیان اینکه مبلغ 9 میلیارد و 700 میلیونی برای این طرح در نظر گرفته شده افزود: تاکنون نزدیک به چهار میلیارد آن هزینه شده و در صورت ادامه پروژه و صرف هزینه لازم به صورت مرحله به مرحله این مشکل حل خواهد شد و علاوه بر این دو مخزن آب نیز در محل پایانه مرزی قرار می گیرد تا مشکل کم آبی حل و فصل گردد.

این مسئول همچنین در رابطه با مشکل آب مرز مهران نیز گفت: قرار است دو حلقه چاه به این منظور حفر شود تا این مشکل مرتفع گردد.

آنچه مسلم است اینکه شهر مهران خود جدای از مرز نیست بلکه چسبیده به ان است و در صورت ورود حجم زائران حسینی این مشکل در مهران نیز به وجود می آید و بهتر است علاوه بر مرز مخزن ذخیره اب در شهرستان مهران نیز در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد