سرویس: اجتماعی
کد خبر: 70864
|
12:22 - 1404/02/29
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

روابط‌عمومی موفق، امید را تقویت می‌کند

روابط‌عمومی موفق، امید را تقویت می‌کند
استاندار ایلام گفت: روابط‌عمومی موفق، حتی در بحران‌ها، می‌تواند با مدیریت دقیق اطلاعات و ایجاد حس مشارکت در جامعه، به‌جای یأس و بی‌اعتمادی، احساس توانمندی و همدلی را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار ،  احمد کرمی صبح امروز در نشست با مدیر و کارکنان اداره کل روابط‌عمومی استانداری ایلام گفت: در شرایطی که جامعه نیاز به آگاهی‌بخشی بیشتر از خدمات و دستاوردهای دولت است، روابط‌عمومی حرفه‌ای با تولید محتوای الهام‌بخش، روایت موفقیت‌های ملی و محلی، معرفی الگوهای مثبت، اطلاع‌رسانی شفاف و تقویت پیوند دوطرفه با مردم، می‌تواند در کاهش اضطراب اجتماعی و افزایش تاب‌آوری جامعه مؤثر باشد. در واقع، امیدسازی یکی از مهم‌ترین ابعاد مسئولیت اجتماعی روابط‌عمومی‌هاست که در کنار اقناع افکار عمومی، به انسجام اجتماعی و پایداری سرمایه اجتماعی کمک می‌کند.

 وی ادامه داد: روابط‌عمومی موفق، حتی در بحران‌ها، می‌تواند با مدیریت دقیق اطلاعات و ایجاد حس مشارکت در جامعه، به‌جای یأس و بی‌اعتمادی، احساس توانمندی و همدلی را تقویت کند. به همین دلیل، آموزش نیروی انسانی متخصص، تدوین راهبردهای امید محور و نگاه راهبردی به نقش رسانه، از ضرورت‌های ایفای مؤثر این مأموریت مهم است.

 کرمی تأکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری، جامعه به پیام‌های امیدبخش، شفاف و واقعی نیاز دارد؛ پیام‌هایی که با زبان مسئولیت‌پذیری، نه فریب، بلکه واقع‌بینی همراه با امید را به مردم منتقل کند. این همان نقشی است که روابط‌عمومی‌ها باید با درایت، تخصص و تعهد بر عهده بگیرند.

 استاندار ایلام بیان کرد: روابط‌عمومی به‌عنوان چشم و گوش سازمان، نقش حیاتی در برقراری پیوند مؤثر با مردم ایفا می‌کند. این نهاد نه‌تنها وظیفه انتقال دقیق، شفاف و به‌موقع اطلاعات به افکار عمومی را بر عهده دارد، بلکه باید بازتاب‌دهنده صادق و مسئول دغدغه‌ها، مطالبه‌ها و بازخوردهای مردمی به درون سازمان نیز باشد.

 وی افزود: در دنیای امروز که شفافیت و پاسخ‌گویی از ارکان حکمرانی خوب به شمار می‌رود، روابط‌عمومی‌ها باید به‌عنوان صدای مردم در سازمان عمل کنند و درک ژرفی از انتظارها و نیازهای جامعه داشته باشند.

 کرمی توضیح داد: کارکرد اثربخش روابط‌عمومی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ساخت تصویر ذهنی مثبت از سازمان در جامعه داشته باشد. اعتبار و اعتماد عمومی، سرمایه‌ای گران‌بها است که حفظ و تقویت آن در گرو عملکرد حرفه‌ای و مبتنی بر اصول اخلاقی روابط‌عمومی‌ها است.

 وی اضافه کرد: فراتر از تبلیغات سطحی، روابط‌عمومی‌ها باید به مدیریت هوشمندانه ارتباطات، تولید محتوای دقیق، اقناع مخاطب و تقویت سرمایه اجتماعی سازمان بپردازند.

 استاندار ایلام افزایش اختیارهای ساختاری و ارتقای جایگاه سازمانی را در تقویت نقش روابط‌عمومی‌ها مؤثر توصیف کرد و افزود که راهکار مؤثری دیگر، تقویت جایگاه سازمانی روابط‌عمومی در سطح تصمیم‌سازی و مشارکت در نشست‌های کلیدی، به افزایش اثربخشی آن کمک می‌کند.

 وی ادامه داد: استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی، تحلیل داده‌های ارتباطی و تولید محتوای خلاقانه، روابط‌عمومی‌ها را به‌روز و همگام با نیازهای جامعه نگه دارد.

 

 انتهای خبر/م

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد