سرویس: سیاسی
کد خبر: 64814
|
09:02 - 1403/01/20
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

شهید صیاد شیرازی الگوی اخلاص و صداقت بودند

شهید صیاد شیرازی الگوی اخلاص و صداقت بودند
 استاندار ایلام با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی الگوی اخلاص و صداقت بودند، گفت: این سرزمین پاک و مطهر هیچ‌گاه شخصیت این شهید بزرگوار را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، حسن بهرام‌نیا صبح امروز در مراسم بیست و پنجمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در پایگاه هوایی آبدانان، با یادآوری ۲۰ فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: کشور ایران ۷ شهید در حوزه فناوری هسته‌ای را تقدیم نظام و انقلاب کرده است که یکی از این شهدا یعنی دانشمند شهید داریوش رضایی‌نژاد متعلق به استان ایلام و متولد شهرستان شهیدپرور آبدانان است.

استاندار ایلام افزود: شهید صارم طهماسبی یکی دیگر از شهدای آبدانان بود که شخصیتی مقتدر و شجاع با ۵۰ ماه اسارت در زندان دشمن بعثی بود که در عملیات والفجر (۵)، شهید صارم طهماسبی از فرماندهان گردان‌های تیپ حضرت امیر (ع) بودند.

وی عنوان کرد: جوان ۱۲ساله شهید علی جرایه از دیگر افتخارات ایلام و شهرستان آبدانان است.

بهرام‌نیا یادآور شد: این یادواره متعلق به شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، شهید بزرگوار و مخلص خداست که از جنس شهادت و ایثار بود.

وی با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» برخی از آن مؤمنان، بزرگ‌مردانی هستند که به عهد و پیمانی که باخدا بستند کاملاً وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند (و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند، گفت: شهید صیاد شیرازی از مصادیق بارز این آیه بود که با خداوند متعال عهد و پیمان می‌بست.

نماینده عالی دولت در ایلام تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی الگوی اخلاص و صداقت بودند و این سرزمین پاک و مطهر هیچ‌گاه شخصیت این شهید را فراموش نخواهد کرد.

بهرام‌نیا بیان داشت: این فرمانده غیور و ولایی و دارای علوم نظامی برای مبارزه با دشمنان اسلام که با همه امکانات تجهیز شده بودند حضور یافت و ایستادگی کرد.

وی اضافه کرد: در چندین عملیات این شهید بزرگوار حضور داشتند و در چندین عملیات بنده هم افتخار همراهی با ایشان را داشتیم.

استاندار ایلام یادآور شد: عمل، گفتار، شجاعت و اخلاص شهید صیاد شیرازی، میدان‌دار بودن در غائله کردستان و عملیات مرصاد از دلایل مهم کینه دشمنان نسبت به این شهید بود و در نهایت این بزرگوار را ترور و به شهادت رساندند.

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب