سرویس: استان ایلام
کد خبر: 54256
|
00:52 - 1400/10/27
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

ولایتمداری ایلات و عشایر استان موجب درخشندگی نام ایلام در کشور است

ولایتمداری ایلات و عشایر استان موجب درخشندگی نام ایلام در کشور است
امام جمعه ایلام اظهار کرد: یکی از شاخص‌های ایلات استان ایلام این است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر ولایت گام برداشته و مدافع انقلاب  و نظام اسلامی بوده و هستند.

به گزارش ایلام بیدار ، حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، بعداز ظهر امروز (۲۶ دی) در دیدار جمعی از مردم ایل پنجستون، با بیان اینکه مقاومت‌ها و ایستادگی ایلات و عشایر استان ایلام در برابر دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، موجب درخشندگی نام استان ایلام در سطح کشور شده است، گفت: مقام معظم رهبری در جمع دست اندرکاران ستاد کنگره سه هزار شهید استان فرمودند که استان ایلام دژ نفوذ ناپذیر است و این امر مرهون مجاهدت‌ها و از خود گذشتگی‌های مردم ایران اسلامی به ویژه مردم استان ایلام و ایلات است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما عزت داد، تصریح کرد: زمان شاه آمریکایی‌ها از ما حق توحش می‌گرفتند و امام راحل تمام حرفش این بود که ما انسان هستیم و باید آزاد باشیم و با عزت،افتخار و استقلال زندگی کنیم و به حول قوه الهی، با وحدت مردم و پیروی از ولایت فقیه به ان رسیدیم.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: شاه در برابر آمریکایی‌ها آنچنان ضعیف و تسلیم بود که حدی نداشت، اختیاری از خود نداشت، با همت ملت ایران اسلامی انقلاب اسلامی روی داد و محاسبات جهانی را تغییر داد و امروز ما نسلی هستیم که در انقلاب اسلامی نقش آفرین بودیم و در برابر غرب و شرق ایستادیم و این نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به مسائل مطرح شده توسط بزرگان ایل پنجستون، گفت: تعدادی از این مسائل مربوط به حوزه اجرایی است و باید مسئولان این موضوعات را پیگیری کنند و بنده هم مسائل مرتبط را نیاز است پیگیری خواهم کرد.

وی تصریح کرد: ما در این شرایط نباید نسبت به مسائل دینی غفلت کنیم، برای آخرتمان باید توشه فراهم کنیم، در روایات آمده است که مردم خوابند وقتی مردند بیدار می‌شوند، امروز لازم است بیش از گذشته به مساجد توجه شود، نماز در سه وعده در مساجد اقامه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که نسل جوان امروز ما بیش از گذشته با مفاهیم ارزشی و دینی مانوس شوند، فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه ترویج یابد، در آیات و روایات اسلامی و دینی آمده است جامعه‌ای که تقوا داشته باشند برکات زمین و آسمان را به روی آنها باز می‌کنیم.

وی بیان کرد: امروز نیاز است که آنطوری که برای رشد مادی فرزندانمان تلاش می‌کنیم برای رشد معنوی و نماز خواندن فرزندانمان هم تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: روند انقلاب اسلامی روندی امیدوار کننده و امید بخش است، امروز از دانش نانو به خارج کشور صادر می‌شود و دنیا به این نتیجه رسیده است که باید با جمهوری اسلامی کنار بیاید، ملت ایران ملتی است که زیر بیرق اسلام است و امروز در مذاکرات اخیر دشمنان از اهدافشات کوتاه آمده‌اند.

گفتنی است در این نشست صمیمی جمعی از بزرگان و معتمدان ایل پنجستون دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص مسائل و مشکلات روز استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در میان گذاشتند.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد