سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51340
|
13:26 - 1399/12/18
نسخه چاپی

افتتاح ۴۴ مرکز مثبت زندگی ایلام

افتتاح ۴۴ مرکز مثبت زندگی ایلام
مراکز مثبت زندگی کشور به تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز روز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد که از این تعداد ۴۴ مرکز مربوط به ایلام است.

به گزارشايلام بيدار "زهرا همتی"، مدیرکل بهزیستی ایلام روز دوشنبه در حاشیه این آیین گفت: این مراکز در محله های مختلف شهری و روستایی استان افتتاح شده که در واقع با ایجاد آنها مردم با بهزیستی هم محله می شوند.

زهرا همتی مراکز مثبت زندگی را خدمت نوین این سازمان در سراسر کشور دانست و اظهار کرد: ایجاد این مراکز روند خدمات رسانی به مددجویان و عموم مردم را سرعت بخشیده و تاسیس این مراکز در نقاط مختلف شهری و روستایی استان موجب دسترسی آسان جامعه هدف به خدمات بهزیستی می شود

وی افزود: با توجه به اینکه تا پیش از تاسیس مراکز مثبت زندگی در برخی بخش ها و روستاهای استان نظیر زردلان، موسیان، شباب و ... مراکز بهزیستی وجود نداشت و مردم برای دریافت خدمات مجبور به مراجعه به شهرها و مرکز استان بوده اند، با ایجاد این مراکز مراجعه افراد به مراکز بهزیستی دور از محل سکونت کاهش و در نزدیکترین محل خدمات خود را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: پرونده خدمات رسانی مددجویان از طریق مددکاران این مراکز به روزرسانی شده و تمامی ۲۱ هزار مددجوی مستمری بگیر در نخستین مرحله مورد بازدید قرار گرفته و لیست آنها تکمیل شده است.

همتی یادآور شد: از طرف دیگر ایجاد این مراکز که توسط بخش خصوصی با نظارت بهزیستی اداره می‌شوند، نقش مهمی در اشتغال زایی در مناطق مختلف استان داشته است.

وی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی محله‌ محور هستند، اضافه کرد: فعالیت این مراکز با توجه به پراکندگی در استان علاوه بر اینکه موجب توزیع عادلانه خدمات و سطح دسترسی‌های مردم شده همچنین تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه را نیز بدنبال دارد.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: کلیه پروندهای مددجویان اعم از زنان سرپرست خانوار و معلولان به این مراکز واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب