سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 48294
|
00:10 - 1399/08/01
نسخه چاپی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیروان خبر داد;

واکسیناسیون تعداد55هزار طیورعلیه بیماری نیوکاسل در سیروان

واکسیناسیون تعداد55هزار طیورعلیه بیماری نیوکاسل در سیروان
فیضی از اتمام فاز پاییزه واکسیناسیون رایگان طیور بومی روستا‌های شهرستان سیروان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،"جبار فیضی "؛رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیروان؛گفت: طرحواکسیناسیونرایگانطیوربومی علیه بیماری نیوکاسل در سطح ۶۱ روستای شهرستان سیروان به پایان رسید.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیروان هدف اصلی این طرح را ارتقای معیشت روستائیان و کاهش خطر سرایت بیماری از طیور بومی به واحد‌های صنعتی دانست و ادامه داد: تعداد ۵۵۹۴۴ قطعه طیور بومی در قالب این طرح در سطح روستا‌های شهرستان واکسینه شدند.

او مطرح کرد: نیوکاسل یک بیماری ویروسی است و در زمان وقوع ، به علت سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی ، نمی‌توان درمان خاصی انجام داد و برای پیشگیری از این بیماری باید تمام طیور واکسینه شوند.

فیضی اظهار کرد: بسیاری از گونه‌های پرندگان وحشی و اهلی میزبان این بیماری هستند و در این میان مرغ‌ها آسیب‌پذیرترین و مستعدترین پرندگان در برابر این بیماری بوده و اردک و بوقلمون کمترین آسیب‌پذیری را در برابر بیماری نیوکاسل دارند.

او بیان کرد: سرفه‌کردن و نفس‌نفس زدن، بال‌های افتاده و آویزان، پا‌های کشیده، پیچیدگی سر و گردن، افسردگی و توقف فعالیت‌های عادی و فلج شدن کامل پرنده از عوامل و آثار این بیماری است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد