سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 46307
|
08:54 - 1399/05/11
نسخه چاپی

تولید یک فیلم ضدایرانی مشکوک در تاجیکستان!

تولید یک فیلم ضدایرانی مشکوک در تاجیکستان!
یک فیلم ضدایرانی که سازنده آن نامشخص است در تاجیکستان تولید شده است و تنها رسانه‌های فارسی‌زبان معاند جمهوری اسلامی به انتشار خبر درباره آن اقدام کرده‌اند!

به گزارشايلام بيدار، این فیلم مستند که «خیانت» نام دارد، علیه نهضت اسلامی تاجیکستان تولید شده و این جریان را ‌تروریستی معرفی کرده است! اما یکی از محورهای اصلی این فیلم، ادعای دخالت ایران در فعالیت ‌تروریستی در تاجیکستان است! در این مستند تاجیکی، بدون هیچ سند و مدرکی ادعا می‌شود که جمهوری اسلامی ایران، به جوانان تاجیک، آموزش عملیات ‌تروریستی علیه دولت تاجیکستان را داده است!

این فیلم مستند فاقد تیتراژ است و نام کارگردان و تهیه‌کننده رسمی‌اش مشخص نیست! اما با توجه به بازخوردها می‌توان حدس زد که «خیانت» ربطی به هنرمندان و ملت تاجیکستان ندارد و به‌نظر می‌رسد که به سفارش نهادها و رسانه‌های ضدایرانی تولید شده است. چرا که هنرمندان تاجیک، عموما از علاقه‌مندان به فرهنگ و مردم ایران هستند و آخرین مصداق این علاقه نیز، انتشار ویدئویی از اعلام همبستگی هنرمندان تاجیک با مردم ایران در مبارزه با ویروس کرونا بود.

این حدس از آنجا نزدیک به یقین است که تنها رسانه‌های وابسته به دولت‌های ضدایرانی، به تبلیغ این مستند پرداخته‌اند؛ رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا و... که تقریبا مطالب مشابهی را در سایت‌های خود، بازتاب داده‌اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب