سرویس: سیاسی
کد خبر: 46245
|
07:47 - 1399/05/08
نسخه چاپی

مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع خبرداد؛

طراحی و تولید باتری ویژه خودروهای عمومی با استارت مکرر

طراحی و تولید باتری ویژه خودروهای عمومی با استارت مکرر
مدیرعامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع گفت: باتری ویژه خودروهای عمومی سبک با استارت مکرر، طراحی و تولید شده توسط متخصصین سازمان توسعه منابع انرژی، به زودی روانه بازار می‌شود.

به گزارشايلام بيدار،«مجید هدایت »مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص این نوع از باتری که توسط متخصصین صنعت دفاعی در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع (توان) طراحی و تولید شده است، گفت: این باتری ویژه خودروهای عمومی سبک با استارت مکرر است که ویژگی‌هایی از جمله مقاومت و اطمینان بالا در برابر استارت‌های پیوسته، ۷۰ درصد طول عمر بیشتر در دمای زیاد، ظرفیت بسیار بالا برای ذخیره بیشتر و همچنین ۲۵ درصد ایمنی و شارژ سریع بالاتر را دارا می‌باشد.

وی افزود: خودروهای شخصی و پرتردد در سطح شهر همواره یکی از مشتریان اصلی شرکت‌های تولیدکننده باتری خودرو بوده و هستند. این گروه از مشتریان همواره به واسطه ترددهای فراوان در سطح شهرها ممکن است بارها خودرو خود را روشن و خاموش کنند. به همین دلیل باتری خودروهای عمومی سبک با استارت مکرر از جمله تاکسی در دوره‌های کوتاه‌تری باید تعویض شوند که این مساله علاوه بر هزینه، دغدغه‌های دیگری همچون کیفیت و قدرت باتری را برای رانندگان به همراه دارد.

مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی تصریح کرد: این باتری محصولی است که تولید آن با ارزیابی دقیق و تمرکز ویژه بر عملکرد خودروهای عمومی سبک با استارت مکرر پایه گذاری شده و تلاش شده است تا دغدغه رانندگان به حداقل برسد.

هدایت افزود: رویکرد اصلی در تولید باتری ویژه خودروهای عمومی سبک با استارت مکرر، افزایش طول عمر و سازگاری با دفعات استارت متعدد بوده است و با توجه به اینکه دمای موتور خودروهای پرتردد به دلیل ترددهای طولانی و قرار گرفتن در ترافیک‌های سنگین بسیار بالا است، در فرمولاسیون مواد به کار رفته در این نوع باتری‌ها تمام این موارد دیده شده و مقاومت آن به میزان بسیار بالایی افزایش یافته است.

وی گفت: این باتری به دلیل برخورداری از تعداد صفحه بیشتر علاوه بر مقاومت در دمای بالا از قدرت استارت بسیار مطلوبی در سرمای شدید هم برخوردار است. ظرفیت ذخیره بالای این باتری و پذیرش شارژ بیشتر نسبت به باتری‌های معمولی همان موضوعی است که رانندگان تاکسی و خودروهای عمومی سبک همواره به آن توجه می‌کنند.

مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی با بیان اینکه این باتری از قابلیت جریان دهی بسیار بالاتری نسبت به باتری‌های معمولی برخوردار است، افزود: این مساله دغدغه رانندگان تاکسی برای استارت زدن‌های پی در پی را به حداقل رسانده است.

هدایت با بیان اینکه این باتری از قابلیت تخلیه عمیق‌تر نسبت به دیگر باتری‌های معمولی موجود در بازار برخوردار است گفت: ان‌شالله با همت متخصصین صنعت دفاعی در سازمان توسعه منابع انرژی این باتری به زودی روانه بازار و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد