سرویس: اقتصادی
کد خبر: 45536
|
08:14 - 1399/04/12
نسخه چاپی

نرخ هر کیلو مرغ در بازار ۱۷ هزار تومان شد

نرخ هر کیلو مرغ در بازار ۱۷ هزار تومان شد
نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۷ هزار تومان است.

به گزارشايلام بيدار،  حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار ۲ نرخی است، اظهار کرد: قیمتی را که کارگروه تنظیم بازار به صورت دستوری برای مرغ مصوب اعلام کرده است، غیر کارشناسی و به نوعی سرکوب قیمت تلقی می‌کنیم . در بخش دیگری از بازار قیمت مرغ تابع مکانیزم عرضه و تقاضاست.

وی افزود: علی رغم آنکه مرغداران طی ماه‌های اخیر متحمل زیان شدند، اعلام قیمت غیرمنطقی مرغ، تولیدکنندگان را به چالش می‌کشد.

اسداله نژاد با اشاره به قیمت کنونی مرغ براساس مکانیزم عرضه و تقاضا بیان کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۷ هزار تومان است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: مسئولان اذعان می‌کنند که قادر به تامین کل نهاده‌های مورد نیاز با نرخ مصوب نیستند، از این رو اعلام قیمت مصوب با هزینه‌های تولید فاصله معناداری دارد.

وی قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ هزار تومان و مرغ گرم را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت مصوب مرغ گرم ۵۰ درصد بالاتر از نرخ مرغ زنده است، در حالیکه با احتساب سود اصناف این اختلاف قیمت غیر منطقی است و به هیچ عنوان قبول نداریم.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر قطعه جوجه یکروزه از یک هزار و ۴۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است، در حالیکه قیمت مصوب جوجه را ستاد تنظیم بازار ۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است که این نرخ جوابگوی منافع تولیدکنندگان که در چند ماه اخیر متحمل زیان شدند، نیست.
بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد

اسداله نژاد با اشاره به اینکه بازار نهاده دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۷ هزار تومان تومان و ذرت ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار سیاه عرضه می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به غیر واقعی بودن هزینه‌های تولید با قیمت مصوب مرغ، انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی ربط تدابیری برای حل این مشکل بیندیشند، در غیر این صورت صنعت مرغداری دچار چالش می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد