سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 45464
|
07:50 - 1399/04/09
نسخه چاپی

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی بین آسیب دیدگان کرونا در ایلام آغاز شد

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی بین آسیب دیدگان کرونا در ایلام آغاز شد
۳۵ هزار بسته معیشتی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست معرفی دبیر جهادی قرارگاه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره) توزیع شد.

به گزارشايلام بيدار،۳۵ هزار بسته معیشتی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست معرفی دبیر جهادی قرارگاه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره) توزیع شد.

در این نشست مقرر شد از طرف بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) این بسته های معیشتی جهت آسیب دیدگان کرونا در ایلام توزیع شود.

همچنین در نشست شورای استانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) حکم انتصاب محمد کریم رحیمی به عنوان دبیر جهادی در استان ایلام ابلاغ شد.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار  در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد اجتماعی احسان و ابراز رضایت از نحوه برگزاری و اجرای مرحله اول رزمایش، خواستار تداوم اقدامات ویژه این ستاد در ارتقای سطح معیشت اقشار محروم استان شد.

وی اظهار داشت: بنیاد اجتماعی احسان در استان ایلام با توجه به مشکلات معیشتی مردم به ویژه در وضعیت کنونی شیوع کرونا باید کمک های معیشتی را برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه در نظر بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به کمبودهایی که در بازار وجود دارد، گفت: به منظور جلوگیری از التهاب و آرامش بازار سهمیه اقلام معیشتی استان به صورت تدریجی بین نیازمندان توزیع شود.

دبیر جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان نیز در این نشست گفت: در راستای برنامه ریزی و انجام مرحله دوم رزمایش همدلی و احسان جهت توزیع بسته های پروتئینی بین جامعه هدف، در جلسه شورای استانی مصوب شد، بمنظور حفظ آرامش بازار و جلوگیری از التهاب احتمالی، سهمیه استان با تاخیر یک هفته ای و بصورت تدریجی تامین شود.

محمد کریم رحیمی افزود: هم اکنون ۲۲ تن مرغ خریداری شده بین شاغلین و کارگران صنوف آسیب دیده از کرونا و خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع می شود.

وی سهمیه اقلام معیشتی بنیاد اجتماعی احسان در استان را ۳۵ هزار بسته اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست ۶ هزار بسته توزیع می شود که از این میزان سه هزار بسته جهت مشاغل آسیب دیده از کرونا در اختیار شورای اصناف، بازاریان ایلام قرار می گیرد و ۴۰۰ بسته نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری اختصاص می‌یابد و به مابقی صنوف نیز ۲۰۰ بسته تعلق خواهد گرفت.

رحیمی ادامه داد: سه هزار بسته باقیمانده نیز بین خانوارهای آسیب دیده از کرونا توزیع می شود.

در این نشست در خصوص نحوه تقسیم سایر بسته ها بین جامعه هدف و مناطق حاشیه شهر سهمیه شهرستانها گروه های جهادی، سمن ها،خیریه ها، هیات های مذهبی و فعالان اجتماعی بررسی های مقتضی معمول و تصمیم نهایی اتخاذ شد.

همچنین در این نشست از برگزاری جلسات هماهنگی با مدیر کل جهاد کشاورزی استان و رییس اتاق اصناف استان در خصوص توزیع اقلام معیشتی خبر داده شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد