سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 44385
|
08:38 - 1399/02/14
نسخه چاپی

پیشنهادهایی برای تماشای تئاتر های آنلاین/ نمایش های مورد علاقه مان را کجا تماشا کنیم؟

پیشنهادهایی برای تماشای تئاتر های آنلاین/ نمایش های مورد علاقه مان را کجا تماشا کنیم؟
این روزها که سالن های تئاتر و سینما به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده اند، فرصتی برای تماشای آثار مورد علاقه مان در فضای مجازی به صورت آنلاین فراهم شده است.

به گزارشايلام بيدار،  با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و در ایران سالن های فرهنگی جزو اولین مکان هایی بودند که تعطیل شده و مطمئنا جزو آخرین مکان هایی هم هستند که در صورت رفع احتمال بیماری بازگشایی خواهند شد.

بهرحال فضای بسته سالن های سینما و تئاتر ممکن است در شرایط فعلی به شیوع ویروس کرونا دامن بزند و همین امر هم نگرانی ها را بابت بازگشایی سالن ها افرایش می دهد بنابراین بهتر این است که در این ایام خودمان را تماشای فیلم و سریال و حتی تئاترهای آنلاین سرگرم کنیم.

مدتی است که شرایط تماشای تئاترهای آنلاین در فضای مجازی فراهم شده است و چند سامانه فروش بلیت دست به انتشار برخی از این آثار با موافقت صاحبانشان گرفته اند. برخی از این تئاترها که در سال های گذشته اجرا شده اکنون در قالب فیلم تئاتر در اختیار سامانه های فروش قرار گرفته و با مخاطبان می توانند با خریداری بلیت آنها به صورت آنلاین کارها را تماشا کنند. 

برخی نیز البته در این این ایام توسط هنرمندان خوش ذوق تهیه شده و به صورت آنلاین پخش میشود.

یکی از این مراکز سامانه فروش بلیت تیوال است که چندی از این نمایش ها و فیلم ـ تئاترها را در اختیار مردم قرار داده اند از جمله این آثار شامل:

*پسران تاریخ

نمایش پسران تاریخ نوشته آلن بنت و کارگردانی اشکال خیل نژاد سالن 96 برای نخستین بار در تئاتر شهر به صحنه رفت و توانست چشم ها را به سمت خود بکشاند و برنده جوایز زیادی شود.

 

بلیت آنلاین تماشای این نمایش اکنون در سایت تیوال به بهای 15 هزار تومان به فروش می رسد.

*اگر شبی از شب های تهران مسافری..

نمایش اگر شبی از شب های تهران مسافری به نویسندگی و کارگردانی علی شمس نیز در سال 97 به صحنه تئاتر رفت. این نمایش نیز هم اکنون در سایت تیوال به صورت آنلاین با بهای 10 هزار تومان قرار گرفته است.

 

*اتینا

نمایش اتینا به نویسندگی رسول کاهانی و کارگردانی حسین دیردار نیز در سبک درام قرار دارد و اکنون با بهای 1 هزار تومان به فروش آنلاین گذاشته شده است. داستان این نمایش از این قرار است که در یک شب عروسی از یک خانواده طبقه متوسط شهری، کیسه شاباش‌ها گم می‌شه غافل از اینکه دایی خانواده بابت هزینه‌های مراسم برای فردا عروسی چِک کشیده و ...

 

*آسیدکاظم

نمایش آسیدکاظم به نویسندگی محمود استاد محمد و کارگردانی ساراداروفروش نیز با بهای 10 هزار تومان در سایت تیوال قرار گرفته است. 

از این کارگردان نمایش «تجربه های اخیر» نیز هم اکنون با همین بها در تیوال فیلم تئاتر شده است.

*شیو

نمایش شیو به نویسندگی علی دل پیشه و کارگردانی حسین دیردار با بهای 10 هزار تومان در تیوال قابل استفاده است.

*خدای کشتار

نمایش خدای کشتار  به نویسندگی یاسمینا رضا و ترجمه و کارگردانی علیرضا کوش جلالی با بازی سیما تیرانداز، اشکان خطیبی، رضا مولایی هم کنون با بهای 10 هزار تومان آنلاین شده است.

 

*تونل

فیلم تئاتر تونل به نویسندگی فارس باقری و کارگردانی سیامک احصایی و بازی فاطمه معتمدآریا، روح الله حق گوی لسانو شبنم مقدمی اکنون با بهای 10 هزار تومام قابل تماشای آنلاین است.

*گل گری  گلن راس

فیلم تئاتر گلن گری گلن راس به نویسندگی دیوید ممت و ترجمه امید روشن ضمیر و کارگردانی فرید رحمتی با بازی سپهر طهرانچی، فرید رحمتی، امین رقیب دوست، آرمین مهدیلو، مهیار اسلامی ، دانیال محسنی و علی آشمند با بهای 10 هزار قابل استفاده است.

 

*دامپزشکی

نمایش دامپزشکی به نویسندگی و کارگردانی شیرین جروقی با بازی صادق برقعی، ستاره ملکی، زهرا مهرابی و علی نورانی به شبکه آنلاین پیوست.

*احساس آبی مرگ به کارگردانی امین میری 

*مم و زین از تینو صالحی

*مستند شلتر از امین میری

*اسم از لیلی رشیدی

*آشویتس زنان به کارگردانی علی صفری

*فرمالیته کاری از گروه تئاتر سه گانه به کارگردانی علی صفری

*اتاق ورونیکا از رضا ثروتی

*خشکسالی و دروغ از محمد یعقوبی

*بیا جلوتر از سجاد باقری

*بالاخره این زندگی مال کیه؟ از اشکان خیل نژاد

*آرسنیک و تور کهنه از حسین پارسایی

*هم هوایی از افسانه ماهیان

*عامدانه، عاشقانه، قاتلانه از ساناز بیان

سایر آثاری هستند که در تیوال قرار گرفتند همچنین فیلم تئاتر «دروغ» از آریان رضایی و «سنگ ها در جیب هایش» به کارگردانی پارسا پیروزفر نیز به زودی در سایت بارگذاری خواهند شد.

همچنین نمایش های جدیدی که در این مدت تولید و قرار است در این ایام کرونایی به صورت آنلاین پخش شوند نیز شامل:

نمایش خانم آنلاین به نویسندگی و کارگردانی آریان رضایی ، پنج شنبه 18 تا 19 اردیبهشت ساعت 22

نمایش آقای شادی به نویسندگی و کارگردانی آریان رضایی، 11 تا 12 اردیبهشت که انجام شد.

نمایش باباکرم اولین رپرتوآر نمایش های سنتی ایران، به کارگردانی وحید شاهینی ، 6 تا 9 اردیبهشت انجام شد.

علاوه بر اینها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نیز در سایت خود چند نمایش را به صورت آنلاین برای استفاده کودکان و نوجوانان بارگزاری کرده است.

در فروردین ماه نیز پردیس تئاتر تهران به مدت 10 شب نمایش های زنده ای را از ساعت 19 تا 20/30 از طریق سایت های نمایش نت و آنتن به صحنه برد.

 

سایت نمایش نت نیز در این ایام فیلم تئاترهای زیادی را به صورت آنلاین در صفحات خود قرار داده که از جمله این آثار شامل: 

*نمایش خسیس به کارگردانی مریم کاظمی

*نمایش من عجیب به کارگردانی کسرا محمدی به زودی قرار است در سایت بارگزاری شود

*نمایش نقاشی اشر از فریبرز کریمی

*نمایش قصه یک شب خیالی از علیرضا ترمان به زودی بارگزاری خواهد شد

همچنین سایر کارها چون «تالاب هشیلان»، «نظام آباد»، «این یک اعتراف است»، «چشم اندازی از پل»، «زیبا»، «خداحافظی نکن»، «کریملوژی»، «چشم ها» و ...

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب