سرویس: اجتماعی
کد خبر: 65179
|
00:09 - 1403/02/13
نسخه چاپی

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری:

معلم بینایی بخش جامعه است

معلم بینایی بخش جامعه است
نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت: معلمان و اساتید دانشگاه با علم خود ضمن نشان‌دادن راه درست، بینایی بخش در جامعه هستند.

حجت السلام و المسلمین «وعد مرادبیگی» نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری و تبریک روز معلم اظهار کرد: ایثار و خدمت معلمان و اساتید دانشگاه هم خیر دنیوی بوده و هم پاداش اخروی به دنبال خواهد داشت و باید زحمات این قشر فرهیخته و زحمت‌کش موردتوجه باشد.
نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با برشمردن برخی آیات و احادیث در منزلت مقام معلم بیان داشت: در قرآن و احادیث تعبیرهای زیبایی از علم و علم‌آموزی ذکر شده و به جایگاه علم و حاملان علم که همانا اساتید و معلمان هستند به‌خوبی مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه در قرآن علم به بینایی و جهل را تاریکی تشبیه کرده تصریح کرد: معلمان و اساتید با شغل شریف خود ضمن نشان‌دادن راه درست به مخاطبین خود در واقع بینایی بخش جامعه پیرامونی هستند.
امام‌جمعه موقت ایلام کار معلمان را ارزشمند عنوان و گفت: معلمان عزیز با نشان‌دادن راه مناسب و روشن به دانش‌آموزان قدرت تصمیم‌گیری در آنها را تقویت کرده و در واقع استعدادهای بالقوه آنها را بالفعل می‌کنند.

مرادبیگی علم را مهم دانسته و بیان کرد: انسان وقتی در فضای علم قرار می‌گیرد به‌مثابه قرارگیری در فضای نور بوده که هیچ تاریکی در آن راه نداشته و همه مسیرها به‌خوبی روشن است.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت جایگاه معلمین از نگاه مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از نیازهای جوان و نوجوانان امروز را امیدبخشی دانسته و این از امیدبخشی از علم به وجود آمده و حاملان علم نقشی مهم در این مهم دارند.
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ایلام نقش معلمان در آگاهی‌بخشی را بی‌نظیر عنوان و اظهار داشت: باتوجه‌به تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی و گسترش آن در جامعه ما، بار معلمین در مقابله با این موضوع را سنگین دانسته و چرا که جبهه اصلی مقابله با این دشمنان در حوزه معلمین و حاملان علم است.
 مرادبیگی در پایان رابطه معلم و دانش‌آموزان را مهم بیان داشت و گفت:  جهت گسترش امیدبخشی در جامعه باید رابطه معلم و دانش‌آموز به کمترین حد برسد تا دانش‌آموز از این طریق و برای حل مشکلات به راحتی با معلمین خود ارتباط برقرار کرده و به نوعی ایجاد اعتماد شود و بعد آن منحر به اتفاقات خوب گردد.
انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد