سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 43604
|
09:17 - 1399/01/13
نسخه چاپی

برنامه های مهم بانک مرکزی در سال ۹۹ اعلام شد

 برنامه های مهم بانک مرکزی در سال ۹۹ اعلام شد
رییس بانک مرکزی از مشخص شدن ساز وکار پشتیبانی از طرح بزرگ تأمین ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از کسب وکارهای آسیب دیده از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، «عبدالناصر همتی» در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: امروز ۱۲ فروردین در بانک مرکزی چند تصمیم مهم برای سال ۹۹ گرفته شد:

۱. در زمینه سیاست‌های اعتباری سه اقدام صورت می‌گیرد:

۱-۱ در مقابله با آثار اقتصادی کرونا، بانک‌های عامل مشخص شد و ساز و کار پشتیبانی از طرح بزرگ تأمین اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با هدف حمایت از تداوم اشتغال نیروی کار واحدهای اقتصادی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

۲-۱ در زمینه کمک به ایجاد جهش تولید، مقرر شد واحد نظارت بر زنجیره تأمین در جهت تعمیق و توسعه زنجیره تأمین مالی تولید کالاهاو خدمات در بانک مرکزی ایجاد شود.

۳-۱ سرانجام، تعهد بانک‌های عامل مجری طرح گام نیز افزایش پیدا کرد.

۲. در زمینه سیاست پولی و توسعه عملیات بازار باز: شیوه نامه قرارداد خرید مجدد (Repo) و قرارداد خرید معکوس (Repo-Reverse) که برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود تصویب شد.

۳. در بخش سیاست ارزی: برنامه ریزی لازم جهت تأمین به موقع ارز کالاهای اساسی از روش‌ها و کانال‌هایی که در دسترس بانک مرکزی و بخش خصوصی است، انجام و بر ضرورت تداوم روند مدیریت علمی و بدون هیجان بازار تاکید شد.

امیدوارم این اقدامات، چنان که قبلاً گفته ام ادامه ثبات و پایداری را در اقتصاد فراهم کرده و مسیر رشد اقتصادی را هموار کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب