سرویس: سیاسی
کد خبر: 43549
|
10:11 - 1399/01/11
نسخه چاپی

محمد خدادی:

ستاد مقابله با کرونا با همه دستگاه‌ها و نهادها کاملا هماهنگی دارد

ستاد مقابله با کرونا با همه دستگاه‌ها و نهادها کاملا هماهنگی دارد
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: ما در ستاد مقابله با کرونا با کلیه نهادها و دستگاه‌ها هماهنگ هستیم و هیچ تقابل، تعارض و رقابتی نمی‌بینیم بلکه همواره هم افزایی بوده است.

به گزارشايلام بيدار، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی گفت و گوی زنده‌ای که از صفحه اینستاگرام این خبرگزاری با موضوع کرونا و نقش دولت در مدیریت بحران پخش شد، اظهار داشت: هر پدیده‌ای نقاط قوت و ضعفی را دارد که البته این به شخصیت افراد و نوع نگاهشان نیز برمی‌گردد و نمی‌توانیم نگاه صفر و صدی نسبت به یک موضوع داشته باشیم، حتی اگر کارکرد ملی را هم کنار بگذاریم چنین نگاهی در مواجهه با هر بحرانی خدمات را کم می‌کند و اگر کسی نگاه صفر و صدی داشته باشد سعی می‌کند از هر بحرانی بهره برداری کند.

وی افزود:‌ در ماجرای کرونا هر کس بگوید دولت صد درصد موفق بوده و یا صد درصد اشتباه کرده، ما این را قبول نداریم. هر کسی در هر بستری که باشد تلاش حداکثری دارد تا لطمات حداقلی وارد شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: حتی در آن جایگاه مربوطه نباشد قضاوت و قرار گرفتن در چنین جایگاهی کار بسیار سختی است. بنابراین آن چه از آن اطلاع نداریم نباید باعث قضاوت ما باشد.

خدادی اضافه کرد: شناسایی کردن یا شناسایی نکردن بیماری کرونا موضوعی کاملا تخصصی و بهداشتی است و بنا بر اعلام معاون بهداشت و شخص وزیر بهداشت، بر اساس اولین اطلاعاتی که به دست آورده شد، نخستین بیماری کرونا مربوط به دو بیماری بود که به بیمارستان قم مراجعه کردند و نهایتا این گزارشات از طریق پرسنل به سیستم منتقل شدند، اما این را هم بگوییم که اینها با توجه به اطلاعاتی که از قبل داشتند نسبت به این موضوع حساسیت داشتند.

وی ادامه داد: دوستان به ما گفتند که حتی شبانه دو اکیپ به قم فرستادند و همانها به تمام بیمارستان‌های قم مراجعه کردند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه عنوان کرد: این که می‌گویند زودتر یا دیرتر باید اطلاع می‌دادند اصلاً در تخصص من نیست و اطلاع ندارم اما اینکه باید زودتر اقدام می‌کردیم قابل بحث است.

خدادی در ادامه گفت: متخصصان و متولیان و آنهایی که دسترسی دارند می‌دانند که باید چه اقداماتی انجام می‌شد. بنابراین سخت‌گیری هم باید معنا شود. مثلاً سخت گیری در کجا و چه سطحی.

وی همچنین بیان کرد: طبق اطلاعاتی که بنده دارم این گونه است که وقتی کسی متولی کار می‌شود همه ابعاد و زوایای موضوع را در نظر می‌گیرد و تشخیص هم بر اساس کنش‌ها و داده‌ها است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر همین اساس یادآور شد: باید دید که اساسا تقاضا برای اقدامات سخت گیرانه از سوی چه کسی مطرح می‌شود.

خدادی افزود: ما در جهت ارتباط بین دستگاه‌های مختلف در مواجهه با کرونا هماهنگی‌های کاملی داریم، هر چند ممکن است برخی ناهماهنگی‌ها برای مدیریت وجود داشته باشد که این طبیعی است یا بخشی از کار دچار اختلال شود که قابل اصلاح است، مانند موضوع تدفین فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا، اما شرایط موجود در کشور را هم باید دید.

وی در ادامه عنوان کرد: آن چه که من در جریان آنم، طی 40 روز اخیر شاهد بودیم نه تداخل کار دیدیم و نه تعارض در موضوع. من نمی‌دانم مواردی که آقای عبدی گفتند نسبت به آنها اطلاعاتی شاید داشته و یا شاید برداشت او بوده است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی کاملی بین دستگاه‌ها در حال حاضر وجود دارد، گفت: اگر این هماهنگی تنگاتنگ وجود نداشت، اصلاً کار پیش نمی‌رفت.

خدادی اضافه کرد: غربالگری در 13 استان، بسیج ملی و مواردی از این قبلی جز با هماهنگی و همکاری امکان پذیر نبود همچنین طرح‌هایی همچون محدودیت و فاصله‌های اجتماعی نیز با همکاری سایر دستگاه‌ها شدنی است. ما با قوه قضائیه، صدا و سیما، مجلس و سایر نهادها ارتباط کاملا تنگاتنگی داریم و بدون این ارتباط اصلاً کار پیش نمی‌رفت آن هم در شرایطی که اصلاً تجربه آن را نداشتیم.

وی در خاتمه سخنانش عنوان کرد: ما با قوه قضائیه، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و تمام دستگا‌ه‌ها و همچنین با صدا و سیما کاملا هماهنگ هستیم و تقابل، تعارض و رقابتی ندیدیم بلکه همواره هم‌ افزایی بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب