سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 43309
|
17:11 - 1399/01/03
نسخه چاپی

آثار خدمت به مردم در کاهش بلا/ عنایت خدا به مدافعان سلامت +صوت

آثار خدمت به مردم در کاهش بلا/ عنایت خدا به مدافعان سلامت +صوت
یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان ذکرهایی برای دفع بلا و دور شدن بیماری از جامعه گفت: در میدان جهاد سلامت که پزشکان، پرستاران،‌ طلاب و نیروهای بسیجی برای حفظ سلامت به میدان آمدند، خداوند عنایت ویژه‌ای به آن‌ها خواهد کرد.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین شریعتی، استاد حوزه و دانشگاه و رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش دعا در رفع گرفتاری‌های روزمره و حتی بیماری‌ها بیان داشت: در فرهنگ دینی ۲ راه برای حفظ سلامتی وجود دارد؛ یکی راه طبیعی و عرفی است که از مجاری علمی و تکنیکی انجام می‌‌‌شود و در این حوزه، موضوعات طبی و راه‌های پیشگیری و درمان مطرح است که باید به آن کاملاً توجه داشت. اینکه باید نزد طبیب برویم و دستورات او را بپذیریم، بسیار مهم و اساسی است. راه دوم، راهی است که مراجع عظام، رهبر انقلاب و همه روحانیت جامعه اسلامی به آن  توصیه می‌کنند که خیلی مهم است و باید به آن نیز عمل کنیم؛ راهی مبتنی بر دعا، توسل و نیایش به ساحت درگاه خدای سبحان.

کنار درمان پزشکی به دعا هم توجه کنیم

این استاد حوزه ابراز داشت: در عین حالی که راه‌های معمول علم طب را دنبال می‌کنیم، از خداوند هم در قالب دعا تقاضا داشته باشیم؛ چرا که اثربخشی دعاها ما را در حوزه ایمان، اطمینان و امید به آینده یاری می‌رساند. همچنین شخص دعاکننده در سایه دعا،‌ توسل و نیایش از نظر روانی یک پشتیبانی قوی را احساس می‌کند و باعث امید او می‌شود.

استغاثه به امام عصر (ع) با دعای «الهى عَظُمَ الْبَلاء»

وی در ادامه با اشاره به ادعیه سفارش شده در ایام گرفتاری و بلا ادامه داد: یکی از دعاهایی که رهبر انقلاب به آن توصیه داشتند و علما هم به آن توجه کردند، دعای هفتم صحیفه سجادیه است. همچنین استغاثه به ساحت بقیة‌الاعظم (ع) و قرائت دعای «الهى عَظُمَ الْبَلاءُ وَبَرِحَ الْخَفاءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاء...» است. همچنین هر صبح و هر شب ۷ بار سوره حمد و آیةالکرسی (تا «العلی العظیم») قرائت شود که إن‌شاءالله برای سلامتی مؤثر است.

خدمت به مردم در کاهش بلا مؤثر است/ عنایت ویژه خداوند به مدافعان سلامت

حجت‌الاسلام شریعتی اظهار داشت: علاوه بر این صدقه دادن در راه خدا به محرومان و فقرا باعث می‌شود که انسان از بلا دور شود. بالاتر از این‌ها مسائل معنوی و تأثیر کمک به حل مشکلات دیگران و خدمت به کسانی است که نیاز به خدمت و حمایت دارند ـ چه کمک فکری و چه مساعدت‌های معنوی و مادی. در میدان جهاد سلامت که پزشکان، پرستاران،‌ طلاب و نیروهای بسیجی برای حفظ سلامت به میدان آمدند، خداوند عنایت ویژه‌ای به آن‌ها خواهد کرد.

سوره‌ها و ذکرهایی برای رهایی غم از دل

وی گفت: لحظاتی قبل از اذان صبح، دعا مستجاب می‌شود و دعا کردن در ۳ ماه رجب‌المرجب، شعبان المعظم و رمضان المکرم هر صبح و بعد از مغرب به این شکل که هر یک از سوره‌های حمد، کافرون، ناس و فلق، آیة‌الکرسی را ۳ مرتبه بخواند و بعد از ذکر تسبیحات اربعه بگوید، با ۳ صلوات ختم کند و بعد دعای «اللّهُمَّ اغفِر لِلمُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ والمومنین و المومنات» را بخواند و در نهایت ۴۰۰ مرتبه استغفار کند، غم را از دل می‌برد و سایه مشکلات و دردها را برمی‌دارد. 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد