سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 41303
|
10:55 - 1398/10/24
نسخه چاپی

ساخت کیت‌های تشخیص طبی با نانوذرات طلا

ساخت کیت‌های تشخیص طبی با نانوذرات طلا
یک شرکت دانش بنیان ایرانی با استفاده از نانو ذرات طلا کیت‌های تشخیص طبی را طراحی و تولید کرده است.

به گزارشايلام بيدار، یک شرکت مهندسیدانش بنیانبا تولید و عرضه نانوذرات طلا، بخشی از نیاز بازار داخل کشور را به این مواد تامین می‌کند. به گفته مدیرعامل این شرکت، در حال حاضر از نانوذرات طلا در تولید کیت‌های تشخیص طبی استفاده می‌شود.

این شرکت فعالیت اصلی خود را از سال ۱۳۹۶ شروع کرده است و در حال حاضر نانومواد مختلفی را در لیست محصولات خود دارد. 

طبقه گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان؛ در حال حاضر این شرکت ۱۴ نانوماده را در لیست محصولات عرضه شده به بازار دارد. جهت دریافت گواهی نانومقیاس برای تمام این محصولات اقدام کرده و توانسته است گواهی‌نانومقیاس برای نانوذرات طلا را دریافت کند. البته تجاری‌سازی این نانومواد آغاز شده و در حال حاضر فروش آن‌ها انجام می‌شود.

نانوذرات طلا به دلیل ویژگی‌های خاص خود در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارند که پزشکی و سلامتی یکی از مهم‌ترین این کاربرد‌ها است. خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ این نانوذرات موجب شده تا بتوان از آن‌ها در بخش‌های مختلف حوزه سلامت مانند کیت‌های تشخیص پزشکی استفاده کرد.قیمت پایین و خلوص بالا دو مزیت اصلی این نانوذرات هستند.

در حال حاضر یک شرکت ترکیه‌ای به دنبال عقد قرارداد برای صادرات این محصولات به بازارهای اتحادیه اروپا است. همچنین یک شرکت عمانی نیز در حال مذاکره با این شرکت دانش بنیان است.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد