سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 39144
|
08:19 - 1398/08/04
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزار ش می دهد؛

تبلوراقتصادمقاومتی باکشت محصولات کشاورزی /وقتی توجه به تولید طلبه ایوانی رابه زادگاهش می کشاند

تبلوراقتصادمقاومتی باکشت محصولات کشاورزی /وقتی توجه به تولید طلبه ایوانی رابه زادگاهش می کشاند
طلبه ایوانی با بازگشت به زادگاهش توانسته است با همت والای خود زمینه اشتغال 13نفر رافراهم آورد.

به گزارشايلام بيدار،تحقق اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن مقاومت اقتصاد کشور در مقابل نفوذ اقتصادی در هر شرایطی، راهکاریست که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر اجرای آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید داشته و دارند.

بدون شک جمهوری اسلامی تمام ظرفیت و پتانسیل آن را دارد تا با اجرای اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به قدرت های دیگر به یک اقتصاد برتر در جهان تبدیل شود و برای این مهم در کنار استفاده بهینه از امکانات داخلی، خود باوری و نحوه مدیریت این پتانسیل حرف اول را خواهد زد.

توجه به تولید داخلی و بر اساس توانمندی‌های محلی یک از مهم‌ترین مسائل در تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید ظرفیت‌های هر بخش به‌خوبی معرفی شود و راه‌های رسیدن به تولید و استفاده از این ظرفیت‌ها برای مردم به ویژه جوانان جویای کار به‌خوبی تبیین شود.

خبرنگار ایلام بیدار در این راستا به سراغ یکی از شهروندان ایوانی رفته است که با همت والای خود توانسته است در راستای بهبود رونق تولید گام های موثری بردارد

ججت الاسلام حسین جعفری از مبلغان بین المللی ساکن تهران که اهل شهرستان ایوان در روستای سرتنگ است در گفتگو باخبر نگار ما اظهار کرد:یر مبنای دستور مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را باید در سطح جامعه  گسترش دهیم و وزمینه خودکفا یی را در کشور فراهم کنیم تا از وابستگی به کشورهای خارجی در امان باشیم.

وی اظهار کرد:برای کار اقتصادی باید فکر خلاق و برنامه ریزی داشته باشیم و اگر در این زمینه کسی پشتکار داشته باشد قطعا موفق خواهد بودوبه نتیجه خواهد رسید.

حجت الاسلام جعفری با اشره به ابنکه 20سال است ساکن تهران می باشد افزود: در این منطقه بیش از 300هکتار زمین آبی و دیم وجود دارد که از این مقدار 30الی 40هکتار آن متعلق به بنده است .

وی بیان داشت: چندهکتاری ازآن به کشت برنج اختصاص پیداه کرده است و مابقی به کشتت صیفی جات.

این مبلغ ایوانی تصریح کرد: یکی از مشککلات این منطقه نبودکانال آبیاری مناسب بود که به بهره گیری از اعتبارات شخصی اقدام به احداث کانال آبیاری نمودیم.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد:در حال حاضر درخواستدامداری 500راسی را داده ای که کارهای مقدماتی آن صورت گرفته که امیدواریم مراحل آن اجرا شود.

جعفری  اظهار کرد:درحال حاضر بیش از13نفر بصورت مستقیم وغیر مستقیم مشغول به کار هستند و درآمد زندگی خود را تامین میکنند.

وی در پایان به جوانان جویای کار توصیه کرد با توجه به اینکه در جامعه با محدودیت شغل اداری روبرو هستیم می توانند با ارائه طرح و ایده نسبت به ایجاد شغل برای خود مثمر ثمر باشند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب