سرویس: وبگردی
کد خبر: 37872
|
06:53 - 1398/06/26
نسخه چاپی

بازیکنان معروف در کنار فوتبال به چه کسب و کاری مشغول هستند؟

بازیکنان معروف در کنار فوتبال به چه کسب و کاری مشغول هستند؟
کلینیک دندان پزشکی سید جلال، شهرک سازی مجیدی، صرافی سردار و غیره بقیه فوتبالیست‌ها چه کسب و کاری دارند؟

به گزارشايلام بيدار، درآمد میلیاردیبازیکن‌های فوتبالهمیشه یکی از بحث‌های مورد علاقه بین طرفداران فوتبال و حتی کسانی که فوتبال نمی‌بینند بوده است و خبر‌هایی در زمینه دارایی فوتبالیست‌ها همیشه بازتاب زیادی در فضای مجازی دارد. شاید برای تان جالب باشد بدانید که خیلی از بازیکن‌ها و مربیان فوتبال در کنار مبالغ میلیاردی که برای هر فصل از تیم می‌گیرند و جزو قشر مرفه بی درد جامعه به حساب می‌آیند به مشاغل دیگری که حتی ربطی هم به فوتبال ندارد می‌پردازند.

فوتبالیست‌های کاسب

آقای همه کاره
علی دایی که سال‌ها پیش گفته بود در دوران دانشجویی دست‌فروشی می‌کرده حالا یکی از پولدارترین ورزشکاران ایرانی است که نشان می‌دهد در تجارت هم مثل دوران فوتبالی اش بسیار موفق است. مشارکت در ساخت یک شهرک گردشگری در اطراف چالوس، مالکیت چندین فروشگاه و گالری کفش و لباس در مراکز خرید یوسف آباد، منیریه، میدان محسنی و میلاد نور و همچنین اداره موسسه تولیدی پوشاک ورزشی دایی، اموری است که بعد از فوتبال ذهن دایی را به خود مشغول کرده است. آقای گل دنیا همچنین در کنار واردات لوازم ورزشی و رستورانی که در اردبیل راه اندازی کرده به کمک همسرش یک گالری بزرگ فروش جواهرات را هم اداره می‌کند. سهامداری کارخانه نوشابه سازی در اردبیل و اداره یک شرکت بیمه به نام دخترش «نوا» را هم به فهرست فعالیت‌های اقتصادی این بازیکن سابق و مربی فوتبال اضافه کنید.

کلینیک دار
مدافع سرسخت و دوست داشتنی پرسپولیسی‌ها که علیفر هنگام گزارش بازی رئال و لوانته او را هافبک لوانته خواند و به دلیل همین اشتباه فعلا از گزارشگری کنار گذاشته شد این روز‌ها در کنار بازی در پرسپولیس یک مرکز دندان پزشکی و زیبایی دارد که دو سال پیش آن را افتتاح کرد. به گفته برخی این کلینیک زیر نظر یکی از اقوام سیدجلال اداره می‌شود. این خبر را ابتدا محمد انصاری؛ مدافع جوان قرمز‌ها در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد.

عشق کامیون
کریم باقری آن چنان عاشق و علاقه‌مند به ولوو‌های زرد رنگ سوئدی است که از همان ابتدایی که به درآمد رسید با پدرش تمام پول هایش را در همین راه هزینه کرد. البته کاپیتان سابق پرسپولیس به همراه پدر همسرش که یکی از تجار معروف فرش ایران و تبریز در دنیای فرش است نیز همکاری می‌کند. خبر رسیده که او دستی هم در تجارت و صادر کردن کشمش دارد. وجود یک رستوران در خیابان، ولی عصر (عج) تهران را هم به باقری نسبت می‌دهند که می‌گویند یکی از نزدیکانش آن را اداره می‌کند.

شهرک ساز خوشبو
کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال و استقلال که سال‌های زیادی در اسپانیا توپ زده به اتفاق چند نفر از دوستانش یک شرکت تولید پوشاک و لوازم ورزشی تاسیس کرد، اما تنها به آن اکتفا نکرد و طبق شنیده‌ها در کنار بسیاری از بازیکن‌های دیگر درشمال کشور مشغول شهرک‌سازی است. بسیاری او را یکی از وارد کنندگان بازار عطر و ادکلن می‌دانند در حالی که خود نکونام آن را تایید نکرده است.

سنتی باز
رستوران‌داری، کافی شاپ و شهرک سازی از محبوب‌ترین شغل‌های جنبی فوتبالیست‌هاست و خیلی از آن‌ها حضور فعالی در این حوزه دارند. یحیی گل محمدی هم سال هاست که یک قهوه خانه سنتی دارد و گفته می‌شود آرایشگاهی به نام هنر پرشیا هم متعلق به سرمربی موفق شهرخودروست.

شهرک ساز دبی
فرهاد مجیدی اکنون یکی از بزرگ‌ترین شهرک سازان دبی بوده و میلیارد‌ها تومان هزینه صرف این کار کرده است، شهرک سازی مجیدی در دبی برای او سود سرشاری به همراه داشته است. مربی فصل پیش استقلال در خطه سرسبز شمال هم فعالیت‌های قابل توجهی در زمینه ساخت و ساز دارد. البته درباره او گفته می‌شود فعالیت‌های تجاری دیگری هم دارد که چندان مشخص نیست شاید بتوان او را پس از علی دایی، دومین ورزشکار ثروتمند ایرانی قلمداد کرد.

موبایل فروش آبی
جباری هم اکنون دو باب مغازه موبایل فروشی در بازار موبایل تهران دارد. این بازار بزرگ، متعلق به علی انصاری است که گفته می‌شود یکی از حامیان مالی استقلالی‌ها بوده و هست و مغازه اول جباری که از چند سال قبل آن را دایر کرده است، هدیه علی انصاری بابت ثبت قرارداد با باشگاه استقلال است. البته پیش از این جباری یک رستوران هم زده بود.

افتتاح ۳ شغل در یک روز
بازیکن زنیت روسیه که به او لقب مسی ایرانی هم داده اند سال گذشته به طور همزمان، صرافی، آژانس هواپیمایی و موبایل فروشی خود را افتتاح کرد. البته او مدیریت این مجموعه جدید را به خواهرش «سولماز» سپرده است. بسیاری از کاربران این اتفاق را تبریک گفتند و برای او و خواهرش آرزوی موفقیت کردند. در مقابل بسیاری از کاربران بیان کردند که تهیه سه مجوز همزمان برای کسب و کار برای جوان‌های معمولی حتی با تحصیلات بالا بسیار سخت است، اما «آزمون» آن را به راحتی دریافت کرده است.

مختصری از بقیه فوتبالیست‌های بیزینس من
خداداد عزیزی، علی کریمی، شیث رضایی، حسین کعبی و خیلی از بازیکن‌های سابق فوتبال هم در کار ساخت و ساز هستند، اما درباره خداداد عزیزی گفته می‌شود که هوش اقتصادی بالایی دارد و غیر از یک گالری طلافروشی و سرمایه گذاری در کشور امارات، یک شرکت تولید قطعات یدکی اتومبیل در سنگاپور هم دارد. نیک بخت واحدی یک تولیدی پوشاک دارد. رضا عنایتی هم یک زمان فروشگاه لوازم تزییناتی ماشین داشت پس از این که در این کار سودی ندید وارد بازار موبایل شد تا شانسش را در خرید و فروش تلفن‌های همراه امتحان کند. عنایتی در این کار هم سود زیادی نکرد. به نظر می‌رسد که این بازیکن کار ساخت و ساز را با یکی از رفقایش شروع کرده و آن را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد