سرویس: استان ایلام
کد خبر: 37398
|
08:42 - 1398/06/07
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

بیمارستان صحرایی اربعین در مسیرکربلا برپا می شود

بیمارستان صحرایی اربعین در مسیرکربلا برپا می شود
استاندار ایلام گفت: بیمارستان های صحرایی که در ایام اربعین برپا می شود توسط بخش خیرین و ارگان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی حمایت می شود.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در جلسه بررسی مناطق سیل زده و ستاد ویژه اربعین با حضور معاون رئیس جمهور گفت: استقبال ایلامیان از زوار اربعین در کشور بی نظیر است و به همین خاطر این دیار را پایتخت خادمین اربعین حسینی (ع) نامیده اند.

وی با عنوان این مطلب که بیش از ۶۷ درصد تردد زوار اربعین از مرز مهران صورت می گیرد، اضافه کرد: سیر تردد زوار اربعین از ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر در سال ۹۱ شروع شده تا تردد بیش از ۱ و نیم میلیون در سال ۹۵ و افزایش این میزان به بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سال ۹۷ رسیده است.

وی ادامه داد: وقتی در سال ۹۶ حدود ۲ و نیم میلیون ویزا صادر شده بود و در سال ۹۷ حدود ۲ میلیون ویزا صادر شد گمان می کردیم به این نسبت تردد زوار در ایلام کم بشود اما برعکس نه تنها کم نشد بلکه نزدیک ۴۰۰ هزار افزایش تردد زوار در مرز مهران داشتیم.

استاندار ایلام در ادامه از علت های افزایش تردد زوار علاوه بر نزدیک بودن مسیر ایلام به کربلا گفت و تصریح کرد: ارائه خدمات بهتر به زوار، آماده شدن زیرساخت ها و مهمان نوازی مردم استان در این مهم نقش داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که امسال تدارک بسیار خوبی برای یک اربعین در نظر گرفته ایم، اضافه کرد: علاوه بر اهتمام جدی در به سرانجام رساندن زیرساخت های جاده ای و جداسازی مسیر پایانه برکت و ایجاد زیرگذر در پل ارغوان ایلام جهت کاهش ترافیک، بیش از ۶ هزار متر مربع سایه بان و بیش از ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه مرزی مهران ایجاد شده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه از برپایی بیمارستان صحرایی در مسیر کربلا و نجف خبر داد و گفت: بیمارستان های صحرایی که در ایام اربعین برپا می شود توسط بخش خیرین و ارگان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی حمایت می شود.

وی ادامه داد: در ایام اربعین همچنین پایگاه های امداد و نجات در مسیر تردد زوار با همکاری بهداشت و درمان و هلال احمر و راهنما و رانندگی با تجهیزات کامل مستقر می شوند.

نماینده عالی دولت از شکل گیری موکب ها به صورت مجتمع های مجهز در دسته های ۱۰ تا ۱۲ تایی خبر داد و گفت: موکب ها با مدیریت واحد از نظر بهداشتی مدیریت می شوند که این مهم می تواند در کاهش هزینه ها، ساماندهی بهتر و بهداشت زوار تاثیر مثبت داشته باشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب