سرویس: اجتماعی
کد خبر: 17213
|
07:21 - 1394/08/11
نسخه چاپی

گزارش/

اظهارات متناقض مسئولان مهران در برآورد خسارت سيل

اظهارات متناقض مسئولان مهران در برآورد خسارت سيل
در حالی که دو روز از بارش هاي شديد و در پي آن جاري شدن سیل در مهران گذشته است، اظهارات ضد و نقیض مسئولان در مورد برآورد خسارت و نحوه اطلاع‌رسانی و امدادرسانی به خسارت ديدگان اين حادثه هنوز ادامه دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، رحيم خدارحمي بخشدار مهران در اظهار نظري با بيان اينكه این بارندگي ها خسارات مالی و جانی در بخش مركزي مهران نداشت، ، گفت: به دنبال بارش شدید باران طي روزهاي گذشته و جاری شدن سیلاب به سمت شهر مهران ، با تمهیدات لازم از بروز هرگونه حوادث جلوگیری شد.

وي افزود: جاده ها و مناطق دسترسي به روستاها خوشبختانه آسيب نديدند و در برخی مناطق بخش مركزي كه خسارات جزئي وارد شده بود با تلاش عوامل راهداری نسبت به پاک سازی و مسیرگشایی در اسرع وقت اقدام شد.
این سخنان در حالی بیان شد که روز گذشته مراد ناصري فرماندار مهران گفته بود: سیل دو روز گذشته در شهرستان مهران به تاسيسات شبكه هاي آبياري ، كشاورزي، راه و زير بنايي در اين شهرستان خسارت وارد کرده است.
وي اظهار كرد: مجموع خسارت های وارده شده اوليه به زيرساختهاي شهرستان بالغ بر 250 میلیارد ريال است.
با این حال افراد محلی جهت درخواست خود براي كمك، به فرمانداري مهران مراجعه و توجه مسوولين را جهت جلوگيري از خسارت هاي بيشتر خواستار شدند.
اسماعيل فتح اللهي مدير عامل شركت تعاوني آب بران آب و خاب ريكا كه بهمراه اهالي اين روستا جهت درخواست كمك به فرمانداري مراجعه كرده است در گفتگو با آواي مهران مي گويد: 65 هكتار از اراضي كشاورزي آبي در منطقه ريكا بخش صالح آباد دچار خسارت شده است.
وي افزود: علت اين خسارت طغيان رودخانه تنگ نياز بوده كه سيل بند آن تخريب شده و زمين هاي كشاورزي دچار خسارت شدند.
فتح اللهي مي گويد اگر مسوولان در اين رابطه فكري نكنند و ماشین آلات راهسازی ، عمرانی مانند لودر و بلدوزر را در اختيار آنها قرار ندهد چه بسا خسارت سنگين تري به اراضي و حتي روستاي ريكا وارد خواهد شد.
وي ادامه داد:  در اين ارتباط تعداد 7 عدداز تاسيسات پمپاژ آبياري تحت فشار نيز نابود شدند.
حجت عارف مدير جهاد كشاورزي مهران نيز در ارتباط با خسارت هاي وارد شده به كشاورزان مهراني بر اثر سيلاب مي گويد: 16 ميليارد ريال به بخش آب و خاك و زيربنايي ،زراعت و باغباني بر اثر سيلاب خسارت وارد شده است.
فرزاد مرادي رييس اداره صنعت معدن و تجارت  نيز از خسارت 2 و نيم ميليارد ريالي به صنعت شهرستان خبر داد و گفت:بر اثر سيلاب اخير در شهرستان مهران 7 واحد صنعتي اين شهرستان بيش از 2و نيم ميليارد ريال دچار خسارت شدند.
این در حالی است که سيلاب در روز حادثه مسیر تردد شهروندان را در داخل شهر با مشكل مواجه كرد و حتي خطوط اينترنت و تلفن هاي همراه نيز قطع و اگر حادثه اي رخ مي داد هيچگونه خط ارتباطي براي آگاهي رساندن به مراكز درماني يا امنيتي وجود نداشت و با وجود تناقض گويي هاي مسوولان حال این سوال بی‌پاسخ می‌ماند که آيا تمهيدات لازم براي جلو گيري از سيلاب هاي بعدي انديشيده است؟

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب