سرویس: سیاسی
کد خبر: 52145
|
07:40 - 1400/02/15
نسخه چاپی

قهرمان میدانی که مدافع حقوق مظلومان بود

قهرمان میدانی که مدافع حقوق مظلومان بود
حاج قاسم فراتر ازکنوانسیون‌های خیالی حقوق کودک وکنوانسیون‌های چندگانه حقوق زنان میدان دار واقعی استیفای حقوق مظلومان بود و با تحمل سختی ناشی از حضور مستمر خود در میدان، پاسدار حرمت انسانیت بود.

"سکینه السادات پاد"،وکیل پایه یک دادگستری ومعاون حقوقی موسسه حقوق بشری صلح زیبا طی یادداشتی نوشت: مردم منطقه، زنان وکودکان ایزدی عراق، زنان وکودکان سوری و زنان وکودکان یمن فهم دقیقی از نقض حق امنیت و رفاه نسبی و صلح و زندگی آرام دارند.

قدرت نرمی که محور مقاومت با سرانگشت تدبیر سیدالشهدای مقاومت کسب کرد، تهدیدات سخت جمهوری اسلامی ایران را تا شعاع دور دست خنثی کرد، تا دیپلمات‌ها مطمین وخندان، با پشتیبانی میدان داران مقاومت بدون هرگونه ترس و واهمه با اقتدار مقابل گرگ‌ها بنشینند و میدان‌دار این عرصه یک انقلابی بود نه یک دیپلمات. یک رو و مخلصانه برای دیپلمات، فرصت خلق می‌کرد. میدان‌دار بی‌ادعا، دارای عقل راهبردی مولفه‌های قدرت را خلق و کسب می‌کرد و سیاس‌تر از هر دیپلماتی صیانت از منافع ملی را وجهه همت خود قرار می‌داد‌.

با مهربانی به قصد دفاع از حقوق اولیه انسانی در منطقه ، ابزاری بودن اهرم حقوق بشر را برملا کرد. درسرزمین‌های مورد هجمه مدعیان حقوق بشر حاج قاسم نام تمام کودکان تازه متولد شده گشت. مجاهد شجاع شهید البطل امت، نماد حیات ومهربانی وصلح گردید.

کدام سفیر اینگونه دیپلماسی عمومی را به این ملموسی اشاعه داده است؟ حاج قاسم مرد میدان ، نماد سفیر صادق خدوم انقلاب اسلامی است؛ فلذا رهبر فرزانه انقلاب منش او را فراتراز فرد می دانند وتعبیر به مکتب حاج قاسم می‌کنند. مکتب حاج قاسم منهای تقابل میدان و دیپلماسی است، مکتب حاج قاسم همه دختران ایران را چه_ مویش دیده شود چه نشود_ دختران خود می‌داند و فراتر از مرزها بی قرار ناامنی منطقه می‌شود و ترجمان واقعی مدافع حقوق کودکان و زنان می‌شود.

در مکتب حاج قاسم دخترایزدی ، سنی، شیعه، کرد، عرب و.... همه دارای کرامت هستند. حاج قاسم فراتر ازکنوانسیون‌های خیالی حقوق کودک وکنوانسیون‌های چندگانه حقوق زنان میدان دار واقعی استیفای حقوق آنها می‌شود و با تحمل سختی ناشی از حضور مستمر خود در میدان، پاسدار حرمت انسانیت می‌شود و فرصت دیپلماسی اقتصادی وفرهنگی و چند منظوره را بدون ادعا دراختیار دیپلمات‌ها قرار می‌دهد.

حاج قاسم هرگز دنبال دوگانه میدان و دیپلماسی و سهم نبود او سنگرها را فتح می‌کرد و تحویل مسوولین نظام اسلامی صرف نظر از هر سلیقه سیاسی می‌داد، هرگز هم منتی بر دیگران نداشت، میدان دار بود و متواضعانه فقط خط‌شکنی می‌کرد و غیرمدعیانه حتی اگر سایر عرصه‌ها را متناظر با زحمات خود و داشته‌های محور مقاومت نمی‌دانست گلایه ای نه در خفا ونه در جلا نمی‌کرد و میدان دار مکتب این گونه یک امت را شیفته خود کرد . نمی‌خواست دیده شود ولی خدا اورا چون خاتم گران‌بهایی خواستنی ودیدنی کرد.کسی تردید ندارد ژنرال میدان دار اگر می‌خواست کشتی کمک‌های حقوق بشردوستانه را به یمن برساند، با هوش سرشارش می‌رساند، یمنی که در مقابل چشمان کور ومسخ سازمان‌های حقوق بشری وبه حکایت آمارهای خودشان تنها از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ بیش از ۸۵ هزار کودک زیر ۵ سالش جانشان را به خاطرگرسنگی وبیماری‌های ناشی ازقحطی وجنگ محور سعودی، عبری وغربی ازدست دادند.

با احترام به برادران دیپلمات خود در یک قدمی خیمه، عقب نشینی کرد وجیبوتی بار کشتی را تصاحب کرد ، مرد میدان دار برخوردار از عقل راهبردی کشتی را برگرداند تا مستندی بر غیر واقعی بودن کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو، به جهانیان نشان دهد و واعتقاد به عدم تقابل میدان ودیپلماسی را عملی کند. اربیل درحال سقوط بود واگر حضور دلاورانه حاج قاسم نبود داعش حکومت می کرد.

میدان داری که جنس امنیت و مولفه‌های موثر بر آن را می شناخت و حضور پر رنگ ایران را در پر خطرترین جغرافیای منطقه مدافعانه ثبت کرد، نبل والزهرا خاطرات ژنرال سلیمانی را هرگز ازیاد نمی برند و اما ما کماکان در دیپلماسی اقتصادی و تعامل متناسب با حضور مردان میدان کارا نیستیم و عدم چابکی دیپلماسی علی رغم فراهم شدن تمامی شرایط توسط‌ مردان میدان سهم کشور ما را در تراز اقتصادی با منطقه در سطح نازلی قرار داده است.

حاج قاسم در تمامی سرزمین‌های اسلامی متولد شد حتی در نیجریه نوزادانی که هرگز او را ندیدند اما از ابتدا حاج قاسم متولد شدند. مکتب حاج قاسم بومی است طریقی متمایز از دیپلماسی عمومی رایج،همانگونه که انقلاب اسلامی وجمهوری اسلامی ایران سبکی متمایز بود واگر با طریق بومی مکتب حاج قاسم و با اجتناب از مفهوم زدگی بیگانه که شاخصه های آن غیر انسانی است سهم بیشتری از پیشرفت راشاهد بودیم.

وجود حاج قاسم ودفاع او از ارزشهای انسانی وحقوق بنیادین بشر در مقابل محور آمریکایی وغربی در جنگ گروه‌های نیابتی انها رسوا کننده ماهیت غیرواقعی اسناد حقوق بشری بود و لذا حاج قاسم باید شهید می‌شد تا هژمونی فرمایشی حقوق بی بشر و صامت غرب افول نکند ، یقینا هرکسی این را درک نکرده است درکی از حقوق بشر اسلامی و ماهیت انقلاب اسلامی و گفتمان متمایزو جذاب آن در دنیای امروز ندارد واگر سواد خود را در فهم مکتب حاج قاسم مبتنی بر نظام امامین انقلاب به روزرسانی نکند در گام دوم انقلاب از گردونه خارج می‌شود ودر تئوری‌های پوسیده غرب به گونه‌ای رقت بار میمیرد و ژنرال قاسم سلیمانی زنده است .

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد