سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51146
|
01:54 - 1401/12/10
نسخه چاپی

یادداشت؛

کارگران نیازمند حمایت ویژه هستند

کارگران نیازمند حمایت ویژه هستند
مدتهاست شاهد تجمع کارگرانی مقابل استانداری ایلام هستیم، کارگرانی که چند روز مانده به سال جدید نه تنها عیدی ندارند که به خانواده خود بدهند، که حتی از حقوق ماهانه ی خود هم محروم شده اند.

"عباس خزلی"،فعال رسانه ای در یادداشتی  نوشت: خدایا می شود روزی بیاید که شاهد دستان لرزان پدری که نتوانسته است لقمه نانی برای خانواده اش تهیه کنند،و زانوی غم در بغل گرفتن مادری که نگران تامین هزینه ی خانواده خود است، نباشیم؟!

آیا می شود روزی بیاید که شاهد قهقه ی مستانه ی آقازاده هایی که هیچ برتری بر کودکان و جوانان جامعه ندارند و فقط به لطف مسئول بودن پدرانشان غرق در بهترین امکانات زندگی هستند و آن را به رخ دیگران می کشند، نباشیم؟!

می شود روزی شاهد بیکاری کارگرانی که باوجود سختی کار، جانانه تلاش می کنند که اندک دستمزدی که می گیرند قطع نشود، نباشیم؟!

اگر مسئولین ما همچون بسیاری از مردم طعم گرسنگی را چشیده بودند، اگر فرزندان مسئولین حسرت بسیاری از چیزهای داشته خود را کشیده باشند، اگر مسئولین ما یک شب، فقط یک شب برای تهیه نان خالی برای فرزندانشان در مضیقه بودند، امروز شاهد بی تفاوتی آنان در مقابل فقر مردم نبودیم.

مدتهاست شاهد تجمع کارگرانی مقابل استانداری ایلام هستیم، که در پی بازگشت به کار خود هستند، و سخت محتاج به درآمدی برای خانواده خود در این شرایط کرونایی و گرانی و ایام آخر سال هستند.

کارگرانی که چند روز مانده به سال جدید نه تنها عیدی ندارند که به خانواده خود بدهند، که حتی از حقوق ماهانه ی خود هم محروم شده اند، و این روزهای کرونایی و گرانی و بیکاری دست به دست هم داده و شرایط بسیار سختی را برای آنها و خانواده شان رقم زده اند.

این کارگران زحمتکش که شاید بعضی از انها هنوز قضیه اخراج خود را برای خانواده شان بازگو نکرده اند، هنوز امیدوارند توسط مسئولین ارشد استان برای آنها چاره ای اندیشه شود و به کار خود بازگردند، ولی هنوز نه نتیجه ای گرفته اند و نه حتی توجهی به آنها شده است.

مگر این کارگران چقدر حقوق می گیرند که باید اینگونه خانه نشین شوند؟ مگر می شود مسئولان ما اینگونه در مقابل فلاکت مردم بی تفاوت باشند وصدای این عزیزان را نشنوند.

ریخت وپاش های اداری، هدیه دادن ها، هزینه های اضافی که توسط مدیران از دست می رود، چند برابر حقوق این عزیزان است اگر این هزینه های اضافی را از ادارات و دوائر دولتی حذف کنند و مدیران ما احساس مسئولیت کنند، هیچوقت شاهد اخراج کارگران نبودیم.

جای تعجب اینجاست که مسئولان استانی همیشه با ادعا و پوچی گری و بر روی کاغذ، نرخ بیکاری ایلام را وارونه و آن را بسیار پایین نشان می دهند، شماها که در مبارزه ی با بیکاری جزء رتبه های نخست هستید، چطور شاغلین را بیکار می کنید؟! و یا شاید به جای مبارزه با بیکاری به مبارزه ی با شاغلین رفته اید!

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد