سرویس: اجتماعی
کد خبر: 50262
|
08:33 - 1399/11/06
نسخه چاپی

یادداشت؛

کلاف سردرگم این روزهای روغن!!!

کلاف سردرگم این روزهای روغن!!!
کمبود برخی اقلام از جمله روغن باعث بروز مشکلات بیشتری برای مردم گردیده است، دستگاه های نظارتی می بایست بیش از هر وقت دیگری موضوع را پیگیری کنند و این روزهای مردم را بیش از گذشته درک کنند.

"عظیم پیرانی"،در یادداشتی تحت عنوان"کلاف سردرگم این روزهای روغن!!!" نوشت:

پیامک: روغن بخر!!

همین یک جمله موجب می شود بیش از 10 مغازه را به دنبال کالایی اساسی و نایاب این روزها، بگردی.

مغازه اول: سلام ببخشید روغن دارید؟

 نه یک ماه هست که روغن ندارم.

مغازه دوم:

سلام روغن دارید؟

نه فقط روغن کنجد دارم اگر استفاده می کنید؟

مغازه سوم:

روغن دارید آقا؟

 نه روغن کجا بود اگر پیدا کردید یکی برای من هم گیر بیار!!! فروشگا رفاه ظاهرا دارد اما فکر کنم فقط دو تا روغن می تونین خرید کنین.

مغازه چهارم تا...

و بالاخره سری به بزرگ فروشگاه( هایپر مارکت) که همیشه خریدهامو از آنجا انجام می دم.

سلام خوبین، روغن هست؟

سلام رووووغن کمی صبر کن.

صاحب هایپر مارکت به پشت قفسه ها می رود، می آید با یک روغن در دست، ببینید فقط یک روغن می تونم بدم خدمتتون، این چند روزه شرکت فقط یک کارتن روغن به ما تحویل دادن، اونم برای مشتری های ثابت گذاشتم.

آلان موندم چی بگم!!

مغازه دار ادامه می دهد که شرکت همین یک کارتن را به ما تحویل داده تازه یک سری اجناس را به ما تحمیل کردن که باید همراهش بفروشیم.

بهای روغن را پرداخت می کنم و سرمست از اینکه بعد از حدود دو ساعت مغازه گردی بالاخره یک بطری روغن گیرم آمد.

اما سئوالی که در ذهن متبادر می شود این است که این رویداد روزانه برای چند نفر در مرکز استان و دیگر نقاط اتفاق می افتد؟

چرا باید برای خرید یک بطری روغن باید این همه مغازه را بگردی؟ چرا با وجود اینکه مسئولان مربوطه اعلام می کنند که مشکلی برای تهیه روغن وجود ندارد اما این کالا در مغازه ها نایاب است؟

چگونه می شود که کارخانه روغن را تولید کند و تبلیغ روغن هر روزه از شبکه های تلویزیونی پخش می شود اما در مغازه ها کم پیدا می شود؟

در چرخه تولید روغن در کارخانه تا رسیدن به دست مصرف کننده چه اتفاقی می افتد که روغن خوراکی در مغازه ها نایاب می شود؟ آیا چرخه توزیع مشکل دارد؟ آیا نظارت کافی وجود ندارد و یا آیا روغن به اندازه کافی تولید نمی شود؟

اینها سئوالاتی است که واقعا جوابشون را باید مسئولان مربوطه بدهند!!!

با همه مشکلاتی که امروز به لحاظ اقتصادی دامن گیر مردم شده، کمبود برخی اقلام از جمله روغن نیز باعث بروز مشکلات بیشتری برای مردم گردیده است، دستگاه های نظارتی می بایست بیش از هر وقت دیگری موضوع را پیگیری کنند و این روزهای مردم را بیش از گذشته درک کنند.

نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که مغازه داران در این بین تقصیری ندارند چرا که هدف آنها فروش محصولات است و فروش محصول موجب گردش پول و درآمد برای آنها می شود.

اما در این بین دلالانی وجود دارند که شاید اقدام به احتکار کالاها و توزیع قطره چکانی کالای مورد نیاز مردم به بازار می کنند، به امید کسب سود بیشتر!!!

و در این بین این مردم هستند که متضرر می شوند، از مسئولان عزیز مربوطه درخواست می شود که پیگیری های لازم را در این زمینه انجام دهند، واقعا مردم گناهی ندارند!!

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد