سرویس: استان ایلام
کد خبر: 41302
|
09:39 - 1398/10/24
نسخه چاپی

یادداشت؛

تفاوت رفتاری سایر کشورها در حوادث مشابه

تفاوت رفتاری سایر کشورها در حوادث مشابه
در سال ۱۹۸۸ در روز روشن و در یک فضای آرام ناو آمریکا یک فروند هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ نفر مسافر هدف قرار می‌دهد اما در پی این حادثه هیچ یک ازسلبریتی های آمریکایی در فراق کشته شدگان بیگناه ایرانی سینه چاک نکرده از مردم آمریکا کسی به خیابان نیامد.

ايلام بيدار-عباس خزلی: در سال ۱۹۸۸ در روز روشن و در یک فضای آرام ناو آمریکا یک فروند هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ نفر مسافر  هدف قرار می‌دهد و آمریکا اعلام می‌کند که آن را اشتباهی زده است اما در پی این حادثه هیچ یک ازسلبریتی های آمریکایی در فراق کشته شدگان بیگناه ایرانی سینه چاک نکرده از مردم آمریکا کسی به خیابان نیامد.

در فضای رسانه‌ای جنگ روانی علیه نیروهای مسلح راه نیفتاد مردم آمریکا فرزندان نظامی خود را دروغگو خطاب نکردند شمع برای آنها روشن نشد با هیچکس از خانواده قربانیان مصاحبه نشد و از همه مهمترنه تنها هیچ یک از نظامیان و دولت آمریکا از کسی عذرنخواست بلکه آن را اتفاق غیرقابل پیش‌بینی در جنگ تلقی وبه فرمانده ناو مدال شجاعت اعطا شد و به عنوان قهرمانی که در هنگام انجام وظیفه دچار خطای سهوی شده است از او تجلیل به عمل آمد میدانی چرا ؟ چون آمریکا در آن زمان با ایران در شرایط جنگی قرار داشت چون نمی‌خواهد فرزندان نظامی ارتش خود را تضعیف نماید.

 

با استناد به آمارهای موجود ارتش آمریکا  در جریان جنگ به ویژه در عراق و افغانستان تاکنون ده‌ها بار نظامیان خود  آمریکا و مردم بیگناه دیگر کشورها را بمباران و هدف قرار داده و صدها نفر را به کام مرگ برده که آخرین آن کشته شدن ۳۰ نفر غیرنظامی بی‌گناه افغان بود اما نه مردم آمریکا به این موضوع اعتراض می‌کند ونه دولت بابت آن عذرخواهی می‌کند.

 

همین اوکراین که  هواپیمایش توسط ما سرنگون شده  از سال ۲۰۰۳ تاکنون ارتشش توسط همین سامانه دوبار هواپیمای مسافری را سرنگون کرده است بار اول در سال ۲۰۰۳ یک فروند هواپیمای مسافری روسی با ۷۸ مسافر سرنگون  و بعد از ۸ روز مسئولیت آن را پذیرفت بار دوم در سال ۲۰۱۴ هنگام جنگ با روسیه و جدایی طلبان یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی با ۲۹۸ مسافر توسط همین سامانه سرنگون شد که دولت اوکراین بعد از ۲ ماه مسئولیت آن را به عهده گرفت .

 

در جریان این حوادث کسی از ارتش اوکراین بازخواست نکردند و کسی نگفت چرا کتمان حقیقت کردید سلبریتی های اوکراین عزا نگرفتند و آتش بیار معرکه نشدند ارتش و دولت و فرماندهان را به باد ناسزا نگرفتند راهپیمایی به در خواست دشمنان به راه نینداختند کسی به دروغ و کتمان حقیقت و آدم‌کشی متهم  نشد خواستار استعفا کسی نشدند چون مردم می‌دانستند باید به ارتش و فرماندهانشان احترام بگذرارند.


تاریخ پر است از این عبرتها که متاسفانه درجریانات اخیر درکشورمان هرگز به آن توجهی نشد مگر ملت فهیم ایران از این کشورها چی کم دارند؟  مردم ما بارها افتخارات تاریخی را به نام خود به ثبت رسانده اند وهرگز اجازه نخواهند داد که تعدادی محدود اوضاع کشور را به ناآرامی بکشند.

 

انتهای پیام/ش


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد