سرویس: استان ایلام
کد خبر: 33800
|
12:17 - 1397/06/17
نسخه چاپی

یادداشت؛

جمعه سیاه پهلوی و نجابت انقلاب!

جمعه سیاه پهلوی و نجابت انقلاب!
به راستی غرب زده ها و خود شیفتگان بیاندیشند اگر این انبوه ناآرامی های اخیر در دوران سلطه شاهنشاهیون بود چه اتفاقی می افتاد آیا شاهد دهها جمعه سیاه نبودیم؟ یا اینکه مانند ۱۷ شهریور حمام خون به راه نمی افتاد؟!

حیدر محقق - فعال سیاسی:: با گرامیداشت یاد شهیدان مظلوم جمعه سیاه ۱۷شهریور۱۳۵۷ که در میدان ژاله (شهدا) تهران توسط سفاکان رژیم پهلوی همچون برگ درختان بزمین ریختند، آمار شهدای این فاجعه که در کمتر از چند دقیقه رخ داد حدود ۹۰ شهید و صدها مجروح بود.

به راستی کشته شدگان ۱۷ شهریورچه کسانی بودند؟ آیا آنها پیاده نظام واجیرشده بیگانه بودند؟ و یا اینکه مورد حمایت سرویس های اطلاعاتی موساد و سیا بودند؟ نه!! آنها مردمی بودند که برای اعتراض به ظلم خاندان پهلوی به میدان آمدند. آنها مسلح نبودند و از تشکیلات و انسجام خاصی برخوردارنبودند.

اما به یکباره از زمین و هوا گلوله های آتشین بر پیکر این مردم بی دفاع نشست. یقینا خون پاک فرزندان امام در۱۷ شهریور نشانه ای بود از پیروزی قریب الوقوع خون بر سلاح و این خون ها پای نهال نوپای انقلاب اسلامی ریخته شد انقلاب مقدسی که اینک در ۴۰ سالگی عمرش به کوری چشم دشمنان خارجی به درختی تنومند و استوار مبدل گردیده است.

در سال های اخیر کوته فکرانی بودند که دوران ستمشاهی را دوران امن و آبادانی جلوه می دادند و سعی در تطهیر جنایت پیشگان پهلوی داشتند غافل از آنکه، رژیم آمریکایی پهلوی همانند نیروهای امروزی در بحرین و سایر کشورها در پاسخ به هرگونه اعتراض به جز گلوله های مرگبار زبان دیگری را بلود نبودند حال اگر بخواهیم مقایسه آن دوران را با زمان کنونی در کشور مقتدر وعزیزمان ایران داشته باشیم توجه شما را به یکی دو واقعه از اتفاقاتی که در این ۴۰ سال عمر ارزشمند انقلاب افتاده رامرور می کنیم.

در جریان فتنه ۱۳۸۸ که برخلاف ۱۷ شهریور یک نیم روز نبود بلکه ۸ ماه بود، ۸ ماه ناآرامی، ۸ ماه غارت اموال مردم، ۸ ماه ناامنی روانی که همه شاهد بودیم؛ برهنه کردن زنان عفیفه به جرم چادری بودن ، زنده زنده بسیجی و سرباز را درآتش سوزاندن و یا در ناآرامی های دی ماه ۹۶ که با فراخوان منافقین خلق و حمایت مالی آل سعود به وقوع پیوست که در مقابل دیدگان خانواده های شهدا و رزمندگان و مردم انقلابی به رهبری و مقدسات مردم چه اهانت ها که نشد.

چه تلاش هایی از سوی دشمن زبون صورت گرفت که بتوانند نیروهای امنیتی را به کشتار متهم کنند اما توفیقی نداشتند، درصدد برآمدند تا پروژه کشته سازی به راه بیاندازند اما به جز رسوایی چیزی عایدشان نشد.

حمایت های گروهک مسلح منافقین، سلطنت طلبها، اطاق فکر از انقلاب ومردم بریده های لندن نشین، رسانه های استکباری و سازمان های جاسوسی موساد و سیا از آنان را فراموش نمی کنیم.

اما در مقابل، نجابت و سعه صدر جبهه حافظان امنیت و دلباختگان انقلاب همچون سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروی انتظامی، بسیج باعث شد بسیاری از فریب خوردگان راه غلط و اشتباه را قطع کرده و در صراط مستقیم، خود حامی انقلاب شوند و حتی همه دیدیم در جریان کودتای کشور همسایه ترکیه دولت اردوغان چه کرد.

هنوز که هنوز است طرفداران کودتا دستگیر و روانه زندان می شوند؛ به راستی غرب زده ها و خود شیفتگان بیاندیشند اگر این انبوه ناآرامی هایی که نام برده شد در دوران سلطه شاهنشاهیون آمریکایی بود چه اتفاقی می افتاد آیا شاهد دهها جمعه سیاه نبودیم؟ آیا آن زمان خبری از راُفت ونجابت بود؟ یا اینکه مانند ۱۷ شهریور حمام خون به راه می افتاد اندکی بصیرت، با ارادت به ساحت همه حافظان انقلاب.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد