سرویس: سیاسی
کد خبر: 920
|
20:12 - 1391/10/01
نسخه چاپی

تفاوت‌هايي كه مادر مهدي خزعلي با مادر مهدي و فائزه هاشمی دارد

تفاوت‌هايي كه مادر مهدي خزعلي با مادر مهدي و فائزه هاشمی دارد
عاطفه مادري چيزي نيست كه بتوان به سادگي از آن گذشت. مي گويند خداوند براي نشان دادن ميزان محبت خود به بهترين مخلوقش (انسان) اندكي از آن را در نهاد «مادر»ها قرار داده است. چه داستان ها و حكايت ها از اين عاطفه مادري كه نشنيده ايم كه «مادر»ي براي حفظ جان بچه خود حاضر است حتي از جان خويش نيز بگذرد.

 

عاطفه مادري چيزي نيست كه بتوان به سادگي از آن گذشت. مي گويند خداوند براي نشان دادن ميزان محبت خود به بهترين مخلوقش (انسان) اندكي از آن را در نهاد «مادر»ها قرار داده است. چه داستان ها و حكايت ها از اين عاطفه مادري كه نشنيده ايم كه «مادر»ي براي حفظ جان بچه خود حاضر است حتي از جان خويش نيز بگذرد.

با همه اينها اما در تاريخ كم نبوده اند مادراني كه به دلايل مهم‌تر و آرمان هاي والاتر، از محبت و عاطفه مادر و فرزندي گذشته‌اند و آن را نديد گرفته‌اند. نمونه‌هاي تمام و كمال چنين مادراني را در «كربلا» مي توانيم ببينيم. آنجا كه مادراني چون بانوي دو عالم حضرت زينب (س)، حضرت ام البنين، حضرت رباب، امّ ليلا، امّ وهب و... عاطفه مادري را نديد گرفته‌ و جگرگوشه‌هاي خود را به رزمگاه فرستادند تا در ركاب «وليّ زمان» خود كشته شوند تا «دين خدا» باقي بماند.

البته مردم ما چنين مادراني را در طول دوران نهضت امام خميني(ره) كم نديده‌اند. مادراني كه چه در روزهاي مبارزه با حكومت استبدادي شاه و چه در دوران دفاع مقدس و چه در حوادثي چون فتنه 88، علائق مادري را فراموش كردند و فرزندان خود را براي «خدا» و در راه نگاه داشتن «انقلاب اسلامي»، گوش به فرمان «وليّ زمان» به ميدان فرستادند.

اما يكي از شگردهاي دشمنان كه در سال‌هاي اخير و به‌خصوص بعد از فتنه 88 به وضوح قابل مشاهده است استفاده از همين محبت و احساسات مادري بوده است. نامه‌ها، مصاحبه‌ها و نوشته‌هايي كه به نام مادر افرادي كه به دليل جرائم سياسي در بند هستند در اين سال‌ها به كرّات ديده شده است. سرفصلي كه همه اين موضوعات دنبال مي كند، به غليان آوردن عواطف و احساسات مخاطبين از طريق القاي حس و عاطفه مادري است.

 

در اين بين، يكي از كساني كه متأسفانه كارنامه خوبي از خود بر جاي نگذاشته، خانم عفت مرعشي همسر آقاي هاشمي رفسنجاني است. خانم مرعشي همان كسي است كه در روز انتخابات رياست جمهوري سال 88 بوضوح اعلام كرد كه در صورت رأي نياوردن موسوي، مردم به خيابان‌ها ريخته و شورش كنند و با اين بيان، پرده از سناريوي از پيش طراحي شده فتنه‌گران برداشت. بعد از آن، البته خبر چنداني از او نبود. اما ماجراي بازداشت مهدي و فائزه هاشمي موجب شد تا بار ديگر نام وي بر سر زبان‌ها بيفتد.

خانم مرعشي اين بار هم بر خلاف انتظار مردم جامعه، به جاي آنكه در قامت همسر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به دفاع از كليت نظام بپردازد، با انتشار نامه‌هاي خود در سايت‌هاي ضد انقلاب و مدافع فتنه‌گران، به مقابله با رأي قوه قضائيه پرداخت. آناليز نامه‌هاي منسوب به وي نشان مي‌دهد كه چگونه دشمنان انقلاب، سعي بر استفاده از عاطفه و احساس مادري او براي مقابله با نظام داشته‌اند.

در اولين نامه منسوب به خانم مرعشي، در اظهارنظري كه معلوم نيست از كجا ناشي شده، خود را مادر همه بچه هاي ايران خوانده و مي نويسد:

«باور كنيد من يك مادرم، با دريايي از عاطفه كه تا واپسين لحظات عمرش چيزي از آن كم نمي شود حتي اگر فرزندانش چند دهه از عمر خود را پشت سر گذاشته باشند. به من مي گويند، مگر خون [؟!] فرزند تو از ديگر بچه هاي اين سرزمين رنگين تر است؟ اولا كه آن روز كه بنا به برداشت خود درباره سرنوشت اين كشور و همه بچه هايش حرف زدم، به من گفتند به شما چه مربوط! كسي نگفت درست گفتي! گفتند چه كاره اي كه حرف مي زني؟ غافل از اين كه من مادر همه بچه هاي اين آب و خاك هستم.»

بعدتر، در نامه ديگري كه باز هم در سايت حامي موسوي براي اولين بار منتشر شد، وي براي دفاع از همسر خود، حتي قوه قضائيه را نيز متهم به بي‌قانوني و بازيچه دست سياسيون بودن، كرده و نوشت:

«همیشه تبلیغ می کردند که هاشمی رفسنجانی چنان نفوذی دارد که نمی گذارد فرزندانش محاکمه شوند. مردم عزیز کشورم به این مادر سرد و گرم روزگار چشیده فرصت دهند که در این یادداشت به این ادعا پاسخ دهد.

اولا اگر هاشمی چنان نفوذی دارد که قانون و قضا را هم تعطیل کند، چه کسی باید پاسخگو باشد؟ دستگاه قضایی اثر پذیر که بر مدار قانون عمل نمی کند و مجری اراده سیاسیون است و نیز نهادهای نظارتی و بالاتر که نمی توانند، جلوی اعمال نفوذ را بگیرند، یا هاشمی که به ادعای آقایان چنان مقتدر است که در همه جا اراده اش را حاکم می کند؟ این مدعیان نادان، جز اثبات بی عرضگی مسوولان نتیجه ای دیگر از دعوی خود نمی گیرند. اتفاقا این هاشمی رفسنجانی است که همواره از اعمال نفوذ سیاسی و خارج از چارچوب قانون در دستگاه قضایی نالیده است.»

 

اين در حالي است كه در طول سال‌هاي پس از انقلاب، فرزندان وي به دليل وجود آقاي هاشمي از نوعي مصونيت قضايي برخوردار بوده و هيچ‌گاه با آنان برخورد جدي صورت نگرفته است. اقدامات هنجارشكنانه فائزه هاشمي در زمان دولت اصلاحات و اقداماتی نظير مصاحبه با فرح پهلوي همسر شاه معدوم، و همين‌طور اعمال براندازانه او در جريان فتنه 88 برغم همه شواهد و قرائن موجود، با گذشت كريمانه مسئولين قضايي كشور روبرو شد.

مهدي هاشمي نيز با وجود همه کارهایی كه در ايام انتخابات 88 كرد، در طول اين سه سال، در خارج از كشور به سر برده و تحت پيگرد قانوني مراجع قضايي قرار نگرفت. اما همه اينها به چشم خانم عفت مرعشي نيامد و او هم‌چنان به رويه خود ادامه داد.

در نقطه مقابل عفت مرعشي اما مادري به نام «طاهره كلباسي» قرار دارد. طاهره كلباسي مادر شخص ديگري است كه اتفاقا او نيز در سال‌هاي اخير به عنوان يكي از محورهاي فتنه‌انگيزي عليه نظام، نقش ايفا كرده است. او مادر «مهدي خزعلي» است. همان كسي كه در حال حاضر به دليل اقدامات بغیر قانونی در زندان به سر مي برد.

 

اما مادر مهدي خزعلي با همه علاقه و محبت مادري خود حاضر نشده براي دفاع از فرزندش به مقابله با نظام بپردازد. او در اين مدت نه نامه‌اي نوشت، نه اعتراضي كرد و نه حتي ارتباطي با ضدانقلاب برقرار كرد. بر عكس، حتي زماني كه سايت ضد انقلاب روزآنلاين با او تماس گرفته و نظرش را در مورد بازداشت فرزندش جويا مي شود، به دفاع از نظام مي پردازد.

هنگامي كه مصاحبه‌كننده از او مي پرسد آيا براي آزادي او كاري انجام داده‌ايد، جواب مي‌دهد: «هیچ فعالیتی برای ایشان نکرده ام هیچ کاری برای ایشان نکرده ام».

از او در مورد اعتصاب غذاي فرزندش سؤال مي شود كه وي با بيهوده و عبث بودن چنين كاري مي گويد: «نکند اینکار را. اعتصاب غذا که مشکلی را حل نمیکند. نکند. آن دفعه هم که کرد چه مشکلی حل شد؟ هیچ مشکلی حل نشد و خودش به بدن و وجود خودش ظلم میکند. تمام کند اعتصاب را.»

از خانم كلباسي در مورد پيگيري پرونده مهدي خزعلي توسط همسرش، آيت الله خزعلي سؤال مي پرسند كه وي پاسخ مي دهد: «نخیر، اصلا پی گیر پرونده ایشان نیستند. چون چندین بار با ایشان صحبت کرده. به ایشان گفتند که راهتان غلط است، راهتان اشتباه است. این راه را نروید اما ایشان گوش نکردند. به ايشان هم گفتند که اگر گرفتار شوید من کاری به کارتان ندارم. به خودشان این را گفته اند. به بچه ها و خانم اش هم گفته بودند که اگر این بار برود زندان من کاری ندارم.»

و در نهايت هنگامي كه مصاحبه كننده درصدد تقابل وي با نظام جمهوري اسلامي در چنين موضوعاتي است جواب مي دهد: «من باید تکلیف معین کنم یا نظام تکلیف معین کند؟ مگر نظام دست ماست؟ ما باید معین کنیم که نظام چکار باید بکند یا نظام معین کند؟ من و شما چکاره هستیم توی این مملکت که تعیین کنیم نظام چه بکند. هر کشوری نظام دارد و نظام اش هم مسول دارد مسولانش هم تعیین میکنند. ما که نباید برای آنها تکلیف معین کنیم.»

و حالا تاريخ قضاوت خواهد كرد كه كدام يك از مادران به راه صواب رفته‌اند و براي رضاي خدا، عاطفه مادري را نديد گرفته‌اند.

 

منبع:بولتن نیوز

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب