سرویس: اقتصادی
کد خبر: 907
|
23:27 - 1391/09/29
نسخه چاپی

فرمانده سپاه ناحیه ایلام:

اقتصاد مقاومتی تکمیل کننده جهاد اقتصادی است

اقتصاد مقاومتی تکمیل کننده جهاد اقتصادی است
فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت:اقتصاد مقاومتی تکمیل کننده جهاد اقتصادی است.

به گزارش ایلام فردا،سرهنگ پاسدار شاکرمی در گفتگوی اختصاصی با ایلام پویا با برشمردن مشخصات اقتصاد مقاومتی گفت:اقتصاد مقاومتی تکمیل کننده جهاد اقتصادی است.

متن کامل گفتگوی ایلام پویا با فرمانده سپاه ناحیه ایلام را در زیر بخوانید:

 

با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید،به عنوان اولین سوال تعریف شما از اقتصاد مقاومتی چیست؟

با عرض سلام به محضر شما و عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) دُردانه سرور و سالار شهیدان،اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه در اوج تحریم ها و مشکلات اقتصادی روند رو به رشد اقتصادی کشور را حفظ کرده و کمترین آسیب به اقتصاد وارد شود و به همین دلیل کلمه مقاومت را به همراه اقتصاد می آورند؛ چرا که یک حالت تهاجمی پیش رونده در این زمینه شکل می گیرد و فقط به فکر حفظ وضعیت موجود نیست و رشد را در شرایط سخت اقتصادی کشور نیز مد نظر دارد.

پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه چقدر ضروریست؟

با توجه به هجمه همه جانبه دشمن و اینکه این آخرین ترکش های دشمن به سوی نظام مقدس اسلامی است، لذا اقتضای یک تدبیر هوشمندانه از سوی رهبر معظم انقلاب باعث شده، اثرات این تحریم ضعیف شده و به لطف الهی به عنوان یک برگ برنده برای نظام اسلامی و یک رسوایی بزرگ برای دشمنان قسم خورده نظام باشد. اقتصاد مقاومتی باید در جامعه از لفافه حرف بیرون آمده و لباس عمل بپوشد. اقتصاد مقاومتی یک تدبیر هوشمندانه است تا مسؤلین اقتصادی نظام را از غفلت بیدار نموده و به تکاپو انداخته و زمینه رشد بیش از پیش اقتصادی کشور را فراهم نماید. اقتصاد مقاومتی تکمیل کننده جهاد اقتصادی است.

مدیریت مصرف چه نقشی می تواند در اقتصاد مقاومتی داشته باشد؟

مدیریت مصرف برگرفته از اعتقادات مذهبی ملت ماست چرا که دین مبین اسلام به شدت انسان ها را از اسراف و تبذیر به دور داشته و تعادل در مصرف را سفارش نموده است.

به نظر شما مردمی کردن اقتصاد تا چه حدی می تواند به اقتصاد مردمی کمک نماید؟

مردمی کردن اقتصاد یعنی اینکه ابتدا باید مردم نسبت به اقتصاد جامعه خود بی تفاوت نبوده و حساسیت خاصی داشته باشند. مردم باید در درجه دوم به مصرف کالاهای کشورمان روی آورده و مصرف کننده فعال  کالای داخلی در جامعه باشند و در درجه بعدی باید به عنوان تولید کننده، نقش خاص و دخالت اقتصادی در جامعه داشته باشند.

مهمتر از همه دخالت مردم در توسعه کشور و رقم زدن توسعه مشارکتی است که بسیار حساس تر از دخالت سرمایه خود مردم در اقتصاد از طریق اصل ۴۴ است.

فرق اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی در چیست؟

آنهایی که اقتصاد ریاضتی را مطرح می کنند، زندگی اقتصادی که بر پایه لذت بیشتر برای مصرف کننده و سود بیشتر برای تولید کننده بسته شده بود، حالا دچار یک محدودیت هایی می شود، لذت و سود را پایین می آورند و به همیین خاطر چنین فضایی به یک فضای زجر آلودی تبدیل می شود. اقتصاد مقاومتی تعالی در عرصه فرهنگی است که اقتصاد را سپری می کند و شما را به رفاه می رساند تا ریاضت.

اگر نکته پایانی دارید بفرمایید.

خدا را شکر با ارشادات و منویات پیامبر گونه مقام معظم رهبری، ملت ایران راه را درست تشخیص داده اند و این حرکت روز به روز به سوی تعالی و پیشرفت است. دولتمردان باید با دادن سهم کامل تولید از محل هدفمند کردن یارانه ها، تولید ملی را تقویت نمایند، روح  اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد اسلامی است. اقتصاد مبتنی بر اسلام خودش در برابر همه چیز خواهد ایستاد و با رنج و زحمت و مرارت همراه نخواهد بود. مرم عزیز ایران اسلامی نیز باید با خرید کالای ایرانی به شکوفایی اقتصاد کشور کمک نمایند تا ریشه بیکاری در جامعه خشک شود و به امید خدا بیکاری دیگر در کشور نباشد. مردم عزیز باید با رعایت دستورات اقتصادی اسلامی از اسراف و تبذیر و زندگی اشرافی بپرهیزند و این به معنای آن نیست که رفاه در زندگی نداشته باشند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب