سرویس: اجتماعی
کد خبر: 676
|
10:02 - 1391/09/06
نسخه چاپی

مسئولان چاره ای بیندیشند/

قطع درختان به خاطر چرای دامها

قطع درختان به خاطر چرای دامها
قطع درختان به خاطر چرای دامها این روزها به امری عادی در استان تبدیل شده است.

استان ایلام از جمله استانهای کشور است که خوشبختانه دارای فضای سبز کافی و درختان انبوه است، اما قطع درختان دراین استان به بهانه‌های واهی از جمله چرای دامها در حال تبدیل شدن به امری عادی است.

تخریب فضای سبز و قطع کردن درختان در سال‌های اخیر در سراسر استان به وفور دیده شده و در طول ایام سال به خصوص در ایام نوروز و تعطیلات این تخریبها رشد بیشتری به خود می گیرند.

اما در روزهای اخیر با نگاهی به مناطقی از استان مانند منطقه بانروشان،تجریان،تنگه ارغوان،دره هیانان،مله گون و ... شاهد قطع درختان به وسیله چوپانان برای چرای دامهاست و این در حالی است که مسئولان مربوطه تاکنون در این خصوص واکنشی از خود نشان نداده اند.

*تاکید همه ادیان بر پرهیز از تخریب محیط زیست

پرهیز از تخریب محیط زیست از جمله اموری است که در همه ادیان به خصوص در دین مبین اسلام بر آن سفارش شده است.

هر کدام از ادیان با بیانی متفاوت اهمیت طبیعت جاندار و بی جان در فرهنگ مذهبی ایرانیان را معرفی کرده‌اند و دین مبین اسلام هم به طور ویژه لزوم حفاظت از محیط زیست را تاکید کرده و این مهم در کتاب آسمانی قرآن و روایات وارده از امامان معصوم(ع) به وفور دیده می‌شود و حتی حفاظت از طبیعت به عنوان یک وظیفه و تکیلف شرعی معرفی شده است.
به عنوان نمونه آیه شش سوره هود، آیات 16 تا 22 سوره حجر، آیه هشتم سوره رعد، آیه سوم سوره فرقان و آیات بسیار دیگری در قرآن وجود دارند که خداوند متعال در آن بر آباد کردن زمین ولزوم قدردانی از نعمات خداوندی و حفظ و پاسداری از منابع طبیعی و آفریده‌های الهی تاکید کرده است.
رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) هم توجهات زیادی را بر حفاظت از محیط زیست دارند و دراین خصوص می‌فرمایند «تحفظوا من الارض، فانها امکم» بدین معنا که حرمت زمین را بدارید و از آن حفاظت کنید.
تصاویر زیر تنها گوشه ای از این واقعه را به نمایش می گذارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب