سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 670
|
13:38 - 1391/09/02
نسخه چاپی

عاشورا روز دریافت هدیه معنوی عزاداران حسینی است

عاشورا روز دریافت هدیه معنوی عزاداران حسینی است
امام جمعه آبدانان گفت: عزاداران حسینی باید تلاش کنند مزد معنوی ارادت خود به سرور و سالار شهیدان را از خدواند سبحان دریافت کنند.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از ایرنا، حجه الاسلام حسین حاجیلری در نشست هماهنگی آیین تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: همزمان با این ایام غبار عزا و ماتم دل همه عاشقان و دلدادگان کوی ولایت و امامت را شکسته و چشم سپردگان درگاه امام حسین(ع) نیز گریان می شود.

وی به جایگاه عاشورای حسینی در فرهنگ تشیع اشاره و افزود: در این روز که بهار عزا و اشک و ماتم است، همه باید بکوشیم که با تکمیل وظایف و عزاداری خود و همدرد شدن با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مزد عبادات و سوگواری های ده روزه خود را از خدای متعال دریافت کنیم.

امام جمعه آبدانان عاشورا را اوج عزت، سمبل معرفت و نهایت شهامت حضرت اباعبدالله (ع) و یارانش عنوان و اظهار کرد: عاشورا روزی است که قلب همه معصومین (ع) و چشم همه ملائکه برای تنهایی و مظلومیت حسین بن علی (ع) و اهل بیت آن حضرت نالان و گریان است.

حاجیلری از مدیران ادارات و نهادها و متولیان هیات های عزاداری خواست با برنامه ریزی دقیق و منظم، زمینه هرچه باشکوه برگزار شدن این دو روز بزرگ را در شهرستان فراهم و رفاه حال عزاداران سرور و سالار شهیدان را مهیا کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب